  • 1. Data: 2003-07-08 15:21:44
    Temat: ujawnienie środka trwałego
    Od: "Przemysław Backiel" <p...@n...backiel.com.pl>

    Witam,
    mam pytanie
    kupiłem sobie troche sprzetu - głownie komputerowego, nie wniosłem go jako
    srodków trwałych, teraz bym potrzebował wnieść je jako srodki trwałe
    pytanie
    jak ujawnić srodki trwałe, zakupione przed rokiem, dwoma, trzema latami?

    Z poważaniem
    Przemysław Backiel

  • 2. Data: 2003-07-08 20:19:15
    Temat: Re: ujawnienie środka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, Przemysław Backiel wrote:

> [...]
    >+ srodków trwałych, teraz bym potrzebował wnieść je jako srodki trwałe

    Najpierw ja (z pytaniem): wiesz że ŚT coś co jest przede wszystkim
    "kompletne i zdatne do użytkowania" ? Znaczy: karta grafiki luzem
    to nie ŚT :), musisz wnieść cały "zestaw komputerowy" !

    >+ jak ujawnić srodki trwałe, zakupione przed rokiem, dwoma, trzema latami?

    IMHO protokołem. Przejrzyj grupę, jako że szkół od technologii
    wycenienia jest kilka :[ (a literalnie w ustawie jest, że
    z ceną zakupu, "ale"...)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który już zeznał że własnym zdaniem chyba źle sprzęt "już używany"
    wycenił !)

  • 3. Data: 2003-07-09 11:26:05
    Od: "Przemysław Backiel" <p...@n...backiel.com.pl>

    > Najpierw ja (z pytaniem): wiesz że ŚT coś co jest przede wszystkim
    > "kompletne i zdatne do użytkowania" ? Znaczy: karta grafiki luzem
    > to nie ŚT :), musisz wnieść cały "zestaw komputerowy" !
    hmm
    ale jak ja tych kart kupiłem z 10?
    pani kierowniczka czy ktokolwiek to był w US od VAT
    powiedział
    ze mogę te 10 kart wrzucić w środki trwałe i amortyzować to zgodnie z
    obowiązującym prawem

    > IMHO protokołem. Przejrzyj grupę, jako że szkół od technologii
    > wycenienia jest kilka :[ (a literalnie w ustawie jest, że
    > z ceną zakupu, "ale"...)
    oki poczytam

    ale pytanie
    gdzie FAQ grupy?

    pozdro
    Przemek

  • 4. Data: 2003-07-09 12:25:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Przemysław Backiel"
> [...]
    > powiedział
    > ze mogę te 10 kart wrzucić w środki trwałe i amortyzować to zgodnie z

    Po pierwsze (jak powiedziala mila pani z US) Kazdy odpowiada za siebie...
    Po drugie - o co tak naprawde Panu chodzi ?

    Jesli chce Pan by karty byly "kosztem", musi istniec zwiazek ich z
    przychodem.
    Nie ma sensu "amortyzowac 10 kart jako srodek trwaly", gdy kazda z nich
    mozna "zaliczyc w koszty" jako modernizacja ST.

    No chyba, ze wliczyl Pan w KUP czesci z ktorych zlozyl komputery
    o wartosci wiekszej niz 3 500....KAZDY.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-07-09 13:31:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Przemysław Backiel wrote:
    [...]
> [...]
    >+ powiedział
    >+ ze mogę te 10 kart wrzucić w środki trwałe i amortyzować to zgodnie

    Poczytałeś post Bogusława ?
    [...]
    >+ ale pytanie
    >+ gdzie FAQ grupy?

    Nie ma :(
    Byli tacy co próbowali zrobić, ale szybkość zmian przepisów
    położyła na łopatki dotychczasowe próby.
    Oczywiście mowa o FAQ, a nie "regulaminów z dobrego zachowania" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-07-09 17:02:16
    Od: "Przemysław Backiel" <p...@n...backiel.com.pl>

    > Po pierwsze (jak powiedziala mila pani z US) Kazdy odpowiada za siebie...
    tak, prawda

> [...]
    > mozna "zaliczyc w koszty" jako modernizacja ST.
    >
    > No chyba, ze wliczyl Pan w KUP czesci z ktorych zlozyl komputery
    właśnie dokładnie tak jest
    zrobiłem błąd przed jakims czasem
    i kupiłem sporo sprzętu do firmy, który wliczyłem w koszta
    powstała mi "góra" nadpłaty VAT
    przenoszona z miesiąca na miesiąc
    a teraz potrzebuję tą górę w jakikolwiek sposób odzyskać
    te pieniądze of corz

    tak, o to mi mniej więcej chodzi...

    przemysław

  • 7. Data: 2003-07-09 20:22:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > No chyba, ze wliczyl Pan w KUP czesci z ktorych zlozyl komputery
    >+ > o wartosci wiekszej niz 3 500....KAZDY.

    Zrobiłeś minimum dwa błędy, o czym za chwilę.

> [...]
    >+ powstała mi "góra" nadpłaty VAT
    >+ przenoszona z miesiąca na miesiąc
    >+ a teraz potrzebuję tą górę w jakikolwiek sposób odzyskać

    Jasssssne. Tylko przeoczyłeś jeden mały drobiazg: jeśli owe
    "karty" były częściami przeznaczonymi do wyprodukowania (tak,
    tak :)) z nich komputerów które mają być ŚT, to nienależnie
    wliczyłeś je w koszt !!

    Zakup ŚT *nie jest kosztem*, choć VAT się odlicza.
    Kosztem są raty amortyzacyjne, Boguś nie bez powodu zapytał
    o limit 3500 zł (to jest granica jednokrotnej amortyzacji).

    Tłumacząc na nasze: ja to ujmuję tak, że "ŚT kupuje się
    z już opodatkowanych pieniędzy" :) (o co kiedyś była burza).
    A tłumacząc na polski - owszem, niesłusznie nie odebrałeś
    sobie VATu od części "na ŚT". Ale *równie niesłusznie*
    wrzuciłeś owe "karty" w KUP, i teraz powinieneś skorygować
    PITy i dopłacić podatek dochodowy z odsetkami :[, być
    może obejdzie się bez czynnego żalu (jako że można się
    uprzeć iż to zgodnie z Art. 22e. UoPDoF). Skorzystanie
    z art.22e nic nie zmienia jeśli chodzi o kwoty i odsetki,
    tyle że można uznać iż to nie "błąd" a "zmiana decyzji".

    Niemniej... jak nie kijem go to pałką, wychodzi na to
    że nie dość iż odkręcić VAT będzie trudno - to jeszcze
    najpierw przypadnie dopłacić podatku dochodowego :(
    i to z odsetkami.

    >+ tak, o to mi mniej więcej chodzi...

    Jak widzisz chyba chodzi o więcej !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-07-10 09:18:18
    Od: "Przemysław Backiel" <p...@n...backiel.com.pl>

    > Zrobiłeś minimum dwa błędy, o czym za chwilę.
    już się boje
    :(

    > Jasssssne. Tylko przeoczyłeś jeden mały drobiazg: jeśli owe
    > "karty" były częściami przeznaczonymi do wyprodukowania (tak,
    > tak :)) z nich komputerów które mają być ŚT, to nienależnie
    > wliczyłeś je w koszt !!
    nom, to teraz już wiem i żałuje tego

> [...]
    > z art.22e nic nie zmienia jeśli chodzi o kwoty i odsetki,
    > tyle że można uznać iż to nie "błąd" a "zmiana decyzji".
    kumam

    > Niemniej... jak nie kijem go to pałką, wychodzi na to
    > że nie dość iż odkręcić VAT będzie trudno - to jeszcze
    > najpierw przypadnie dopłacić podatku dochodowego :(
    > i to z odsetkami.
    hmm
    to jeszcze wiele nocy nieprzespanych przede mną...

    thx
    za nakreślnie wizji kroczenia
    Przemek