    From: "sia_ka" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga budowlana i wykonczenie lokalu
    Date: Fri, 14 Nov 2003 19:09:39 GMT

    Użytkownik "maminski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:e0ebdebc.0311130328.4c7fef23@posting.google.com
    > W 2001 roku zakupilem mieszkanie od developera. Mieszkanie do wlasnego
    > wykonczenia odebralem 2002 roku. W tym roku mam kontrole z US, który
    > kwestionuje moje wydatki na wykonczenie lokalu twierdzac, ze nie jest
    > to kontynuacja inwestycji zaczetej w 2001. Ustawa z dn. 21 listopada
    > 2001, art. 4 ust. 2 mówi, ze podatnik ma prawo odliczania dalszych
    > wydatków w ramach danej inwestycji (rozpoczetej w latach 1997-2001)
    > poniesionych po 01.01.2002 do 31.12.2004, natomiast US, kierujac sie
    > Pismem p.o. Dyrektor Departamentu Podatków Bezpo?rednich do Izby
> [...]

    Urząd kwestionując Ci te odliczenia (jako brak kontynuacji) miał rację. Ale
    mogłeś te wydatki na wykończenie lokalu mieszkalnego odliczyć w ramach
    remontu i modernizacji. Jesli tego nie zrobiłeś, nic straconego - składasz
    korektę zeznania za 2002 rok dołączając do niego wyjaśnienie na kartce
    papieru i oczywiście do wglądu faktury VAT, jesli zechcą (tzn do wglądu).
    Pozdrawiam
    sia_ka