    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga budowlana na zakup mieszkania
    Date: Thu, 09 Jan 2003 14:21:01 +0100

    Użytkownik MarcinL napisał:

    > Ja chciałbym się podłączyć pod to pytanie. Mam taką samą sytuację tylko
    > mieszkanie zakupione w 2001 roku. Czy mogę odliczać do opory czy tylko przez
    > 4 lata?

    Limit 4 lat dotyczy okresu *ponoszenia* wydatków a nie okresu ich
    odliczania.
    Innymi słowy - jeżeli czas budowy domu przekroczył 4 lata to od początku
    5 roku dalsze wydatki nie zwiekszaja juz kwoty do odliczenia.
    Natomiast jeżeli kupujesz mieszkanie, nie ma problemu - poniosłes
    wydatek w jednym roku czy tez dwóch, ale przeciez nie w ciągu więcej niż
    czterech lat (liczy sie fakt otrzymania pieniędzy przez sprzedającego a
    nie np. spłacenie przez Ciebie kredytu) więc odliczasz *do oporu*.
    Inaczej okazałoby sie że uprzywilejowani są ci zrabiający więcej
    (płacący wieksze podatki) a zarabiającym mniej, tacy którym podatku z 4
    lat nie starczyło na pokrycie kwoty odliczenia są dyskryminowani.

    To juz by RzPO interweniował :-) Krzyk by sie podniósł straszny ;-)

    Oczywiście jeżeli masz umowe że miszkanie spłacasz *sprzedającemu* w
    więcej niz 4 rocznych ratach to już moga byc problemy.
    Ale który deweloper pójdzie na taki układ :-)) Oni chca pieniążki
    najlepiej z góry.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk