  • 1. Data: 2003-01-09 11:05:48
    Temat: ulga budowlana na zakup mieszkania
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.wyciachaj.tu>

    Witam grupowiczow...
    Potrzebuje potwierdzenia. Jest taka sytuacja: mieszkanie zakupiono w 1998
    roku, przez kolejne lata odliczano od podatku ta ulge, i mialo sie ja
    odliczac do wyczerpania. A tu slysze w tv, ze odliczenia na zakup mozna
    odliczac ostatni raz za 2003 rok, dotyczy ulgi rozpoczetej przed 2001
    rokiem. Czy to prawda?

    :: Mariusz Jakubowski : s...@-...-v-.-p-l : GG# 393234
    :: "W starym kinie, nikt juz nie gra na pianinie..."

  • 2. Data: 2003-01-09 11:08:06
    Temat: Re: ulga budowlana na zakup mieszkania
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > odliczac do wyczerpania. A tu slysze w tv, ze odliczenia na zakup mozna
    > odliczac ostatni raz za 2003 rok, dotyczy ulgi rozpoczetej przed 2001
    Ja chciałbym się podłączyć pod to pytanie. Mam taką samą sytuację tylko
    mieszkanie zakupione w 2001 roku. Czy mogę odliczać do opory czy tylko przez
    4 lata?

    pozdr. Marcin

  • 3. Data: 2003-01-09 11:37:55
    Od: "Aaapsik" <a...@p...fm>

    Użytkownik MarcinL <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avjl6q$5d6$...@n...mch.sbs.de...
    > Ja chciałbym się podłączyć pod to pytanie. Mam taką samą sytuację tylko
    > mieszkanie zakupione w 2001 roku. Czy mogę odliczać do opory czy tylko
    przez
    > 4 lata?
    co do mieszkania zakupionego w 2001 to jest na pewno 4 lata lub limit
    odliczenia
    (czyli do konca 2004)

    do wczesniejszych lat nie wiem (ale chyba limit lub koniec budowy czy jakos
    tak)

    Piotr A.

  • 4. Data: 2003-01-09 13:21:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik MarcinL napisał:

    > Ja chciałbym się podłączyć pod to pytanie. Mam taką samą sytuację tylko
    > mieszkanie zakupione w 2001 roku. Czy mogę odliczać do opory czy tylko przez
    > 4 lata?

    Limit 4 lat dotyczy okresu *ponoszenia* wydatków a nie okresu ich
    odliczania.
    Innymi słowy - jeżeli czas budowy domu przekroczył 4 lata to od początku
    5 roku dalsze wydatki nie zwiekszaja juz kwoty do odliczenia.
    Natomiast jeżeli kupujesz mieszkanie, nie ma problemu - poniosłes
    wydatek w jednym roku czy tez dwóch, ale przeciez nie w ciągu więcej niż
    czterech lat (liczy sie fakt otrzymania pieniędzy przez sprzedającego a
    nie np. spłacenie przez Ciebie kredytu) więc odliczasz *do oporu*.
    Inaczej okazałoby sie że uprzywilejowani są ci zrabiający więcej
    (płacący wieksze podatki) a zarabiającym mniej, tacy którym podatku z 4
    lat nie starczyło na pokrycie kwoty odliczenia są dyskryminowani.

    To juz by RzPO interweniował :-) Krzyk by sie podniósł straszny ;-)

    Oczywiście jeżeli masz umowe że miszkanie spłacasz *sprzedającemu* w
    więcej niz 4 rocznych ratach to już moga byc problemy.
    Ale który deweloper pójdzie na taki układ :-)) Oni chca pieniążki
    najlepiej z góry.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk