  • Date: Fri, 06 Mar 2009 17:51:31 +0100
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga na dziecko??

    Radzik pisze:
    > I czy w ogóle można zrobić rozliczenie 1 PIT-em matki samotnie
    > wychowującej dziecko, jeśli to dziecko w ciągu roku uzyskało
    > pełnoletność i otrzymuje rentę po zmarłym ojcu (do momentu uzyskania
    > pełnoletności renta przychodziła na matkę, po uzyskaniu na dziecko)?

    jednym pitem nie

    jeżeli jest spełniony warunek wspólnego rozliczania (1. dziecko
    pełnoletnie uczy się i mam mniej niż chyba 26 lat 2. ew. dochód
    osiągnięty przez to dziecko (bez wliczania renty) nie przekracza progu
    "zerowego" 3. matka nie osiąga dochodów wykluczających wspólne
    rozliczanie) to matka może się rozliczyć z dzieckiem jako samotny rodzic
    składając wspólnego PITa (bez renty dziecka), a dziecko składa swojego
    PITa uwzględniającego rentę i ew. dochód.

    andy_nek