    From: "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga remontowa
    Date: Wed, 23 Apr 2003 13:26:12 +0200

    Uzytkownik "Wilhelmina" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci
    news:3EA54ACC.C079C6B9@poczta.fm...
    > witam,
    > zastanawiam sie czy moge sobie odliczyc i w jakij kwocie wydatki na cele
    > budowlane, jest w roku 2000 mam rachunbki na 150zl, w 2001 na 1000 a w
    > 2002 na 300 zl.
    > W sumie przekroczylam ta kwote 462 zl (minimalne do odliczenia)
    > Domniemuje ze w tym roku moge sobie odliczyc te 300 zl?

    Nie skorzystalas z prawa do odliczenia wydatków na remont w 2001 r. mimo, ze
    wydalas wiecej niz 462 zl. W 2001 nabylas prawo do odliczenia wydatków
    poniesionych na remont zarówno w 2001 jak i 2000 roku. Nie uwzglednilas ich
    w rozliczeniu rocznym, nie skorzystalas z przyslugujacego prawa, czyli
    potraktowalas je tak, jakby ich nie bylo. Kwote wydatków mozesz sumowac w
    calym 3-letnim okresie wtedy, gdy w latach poprzednich 3-letniego okresu
    rozliczenia ulgi nie osiagnelas wymaganego, dolnego limitu wydatków.Ty ten
    limit osiagnelas w 2001 roku i wtedy to nalezalo je wykazac w Picie. IMHO
    wydatki na remont poniesione w 2002 nie daja Ci w tej sytuacji prawa do
    odliczenia ze wzgledu na nieosiagniecie dolnego limitu. Zaznaczam, ze to
    jest wylacznie moja opinia. Mam nadzieje, ze grupowicze podejma dyskusje.
    Pozdrawiam Aneta