  • 1. Data: 2003-04-22 13:59:41
    Temat: ulga remontowa
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    witam,
    zastanawiam sie czy moge sobie odliczyc i w jakij kwocie wydatki na cele
    budowlane, jest w roku 2000 mam rachunbki na 150zl, w 2001 na 1000 a w
    2002 na 300 zl.
    W sumie przekroczylam ta kwote 462 zl (minimalne do odliczenia)
    Domniemuje ze w tym roku moge sobie odliczyc te 300 zl?

    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl
    http://olga.fm.interia.pl (to na wypadek gdyby poprzednie nie dzialalo)

  • 2. Data: 2003-04-22 14:22:14
    Temat: Re: ulga remontowa
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

> [...]
    > W sumie przekroczylam ta kwote 462 zl (minimalne do odliczenia)
    > Domniemuje ze w tym roku moge sobie odliczyc te 300 zl?

    Sorry kwestia jest troche innej natury, albowiem wiem, ze moge sobie ta
    kwote odliczyc. Natomiast zastanawiam sie jak to wpisac w PIT/D.
    Czy w poz. w ktorej pisze o sumie odliczen w latach 2000-2001 (czyli w moim
    przypadku 0, bo nic w minionych latach nie odliczalam) mam wpisac to 0, czy
    tez sa kwote 19% z tych 250 ktora mi wychodzi z rachunkow za lata 2000-2001?

    A jesli wpisze tez ta kwote z lat minionych, to czy tez nalezy mi sie za nia
    odliczenie?

    olga

  • 3. Data: 2003-04-22 19:07:57
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Uzytkownik "Wilhelmina" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci

> [...]
    2000-2001?

    > A jesli wpisze tez ta kwote z lat minionych, to czy tez nalezy mi sie za

    Napewno juz nie odliczysz kwot z lat ubieglych bo byly za male i juz jest to
    utracone.Co do wpisu to ja bym wpisala 0 bo za lata poprzednie nie
    odliczalac a tam pisze "odliczone" .
    Wiola

  • 4. Data: 2003-04-23 09:30:22
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    > Napewno juz nie odliczysz kwot z lat ubieglych bo byly za male i juz jest to
    > utracone.Co do wpisu to ja bym wpisala 0 bo za lata poprzednie nie
    > odliczalac a tam pisze "odliczone" .

    Po prostu jakis dramat!! Wpisalam 0 i poszlam do US i jest zle, bo ma nie byc
    zero (bo wtedy pani twierdzi ze nie zostala przekroczona magiczna kwota 462 zl -
    a nic ja nie obchodzi ze mam na to poparcie w rachubkach.).
    Poszlam do ksiegowej kazala mi wpisac sume nie odbliczonych kwot z lat 2000-2002
    (czyli to co ty twierdzisz ze sie juz nie odlicza), zadzwonilam do kolegi ktory
    pracuje jeszcze w innym US i podal mi jeszcze jakies inne rozwiazanie (na tyle
    skomplikowane, ze postanowilam sie z nim osobiscie umowiac).

    Zastanawiam sie tylko, jak to bedzie jesli w jakims US pani ktora odbiera pity
    stwierdzi ze mozna odliczyc za lata 2000 i 2001 nagle sie zmieni sie pani i
    bedzie chciala wlepic kare za odliczenia ktore sie nie nalezaly.

    Z teog co wyczytalam, to rzeczywiscie jest to kwestia watpliwa, czy mozna czy
    nie

    pozdrawiam
    olga

  • 5. Data: 2003-04-23 10:51:29
    Temat: Re: Re: ulga remontowa
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 23 Apr 2003 11:30:22 +0200, Wilhelmina <o...@p...fm> wrote:

> [...]
    >bedzie chciala wlepic kare za odliczenia ktore sie nie nalezaly.
    >
    >Z teog co wyczytalam, to rzeczywiscie jest to kwestia watpliwa, czy mozna czy

    W pozycji 94 piszesz sumę odliczeń dokonanych w poprzednich latach
    czyli 0, w pozycji 95 piszesz wydatki roku 2002 czyli 300 zł.
    Objaśnienie do pozycji 96 wyraźnie wskazuje, że w poz 94 wpisujesz
    wydatki odliczone we wcześniejszych latach pomniejszające kwotę ulgi
    do wykorzystania w 2002. Skoro nie było odliczenia to nie ma co
    pomniejszać. W tym picie wyraźnie brakuje rubryki na wydatki
    poniesione ogółem, która w poprzednich latach chyba była (nie
    pamiętam). No cóż, Kołodko przecież obiecał uproszczenie formularzy ;)
    Formularz to nie prawo, ważna jest ustawa. Ty masz rachunki
    spełniające ustawowe warunki odliczenia ulgi i pannny z okienka mogą
    Cię...
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2003-04-23 11:18:09
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)>
    > Formularz to nie prawo, ważna jest ustawa. Ty masz rachunki
    > spełniające ustawowe warunki odliczenia ulgi i pannny z okienka mogą
    > Cię...
    ---------------------------------------
    Też tak sądze .
    Wiola

  • 7. Data: 2003-04-23 11:26:12
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > W sumie przekroczylam ta kwote 462 zl (minimalne do odliczenia)
    > Domniemuje ze w tym roku moge sobie odliczyc te 300 zl?

    Nie skorzystalas z prawa do odliczenia wydatków na remont w 2001 r. mimo, ze
    wydalas wiecej niz 462 zl. W 2001 nabylas prawo do odliczenia wydatków
    poniesionych na remont zarówno w 2001 jak i 2000 roku. Nie uwzglednilas ich
    w rozliczeniu rocznym, nie skorzystalas z przyslugujacego prawa, czyli
    potraktowalas je tak, jakby ich nie bylo. Kwote wydatków mozesz sumowac w
    calym 3-letnim okresie wtedy, gdy w latach poprzednich 3-letniego okresu
    rozliczenia ulgi nie osiagnelas wymaganego, dolnego limitu wydatków.Ty ten
    limit osiagnelas w 2001 roku i wtedy to nalezalo je wykazac w Picie. IMHO
    wydatki na remont poniesione w 2002 nie daja Ci w tej sytuacji prawa do
    odliczenia ze wzgledu na nieosiagniecie dolnego limitu. Zaznaczam, ze to
    jest wylacznie moja opinia. Mam nadzieje, ze grupowicze podejma dyskusje.
    Pozdrawiam Aneta

  • 8. Data: 2003-04-23 11:38:10
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest wylacznie moja opinia. Mam nadzieje, ze grupowicze podejma dyskusje.
    -----------------------------
    Anetka tylko przyczytaj jeszcze raz Wilhelmine ona wydała za 2000 do 2001
    razem 250 zł.więc nie przekroczyła limitu i nic nie mogła odliczyć w
    piewszym jest 150 potem wpisała 1000 ale dalej liczyła w druugim poście że
    razem to wynosi 250zł.
    Wiola

  • 9. Data: 2003-04-23 11:44:09
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > razem 250 zł.więc nie przekroczyła limitu i nic nie mogła odliczyć w
    > piewszym jest 150 potem wpisała 1000 ale dalej liczyła w druugim poście że
    Rzeczywiście, jest to dosyć istotna różnica. Jeżeli to było 100 zł a nie
    1000 to w takim razie całość ulgi odlicza sobie w 2002 roku, gdyż dopiero w
    tym roku został osiągnięty wymagany limit wydatków. I odlicza nie 19% z 300
    zł, ale 19% z 550 zł
    Pozdrawiam Aneta

  • 10. Data: 2003-04-23 12:12:42
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 23 Apr 2003 13:44:09 +0200, "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >tym roku został osiągnięty wymagany limit wydatków. I odlicza nie 19% z 300

    No niestety chyba jednak 19% z 300zł.
    Za 2001r. Wilhelmina podała 1000 zł, rozumiem błędnie, niemniej jadnak
    czy to jest 100 czy 1000 moim zdaniem jest to bez różnicy. Art 27a ust
    5 mówi, że odliczenia dokonuje się w roku w którym narastające wydatki
    wynoszą *co najmniej* wysokość progu a nic się nie mówi o "kasowaniu"
    niewykorzystanych wydatków.
    --

    Sławomir Dąbrowski