    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga remontowa - proszę o info
    Date: Fri, 26 Aug 2005 08:10:21 +0200

    news:fw1hg2ah19iz$.dlg@int.dyndns.org.invalid...

    > I co w tym dziwnego? W tym roku nie będzie już tego miejsca ;P
    >
    > Było (i będzie za 2005) miejsce na odliczenie "remontu", (ulga
    zlikwidowana
    > od 2004). Jak widać sama likwidacja jeszcze nic nie oznacza :), a to, że
    > miejsce w picie było nie implikuje, że za rok będzie dalej ;-)

    no nie zasmucajcie mnie....

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=43183

    23. Moja siostra osiąga niewielkie dochody. Ponieważ w roku ubiegłym
    chciała wymienić okna w swoim mieszkaniu darowałam jej pewną kwotę pieniędzy
    na sfinansowanie tego wydatku. Czy w zeznaniu podatkowym siostra może
    wykazać darowane przeze mnie kwoty? Inaczej, z uwagi na zbyt małe dochody,
    nie będzie mogła skorzystać w pełni z ulgi remontowo-modernizacyjnej.

    Kwoty darowizn nie podlegają przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, zatem nie wykazuje się ich w rocznym rozliczeniu podatku
    dochodowego od osób fizycznych (opodatkowanie darowizn regulują przepisy
    ustawy o podatku od spadku i darowizn). Zbyt małe dochody i w konsekwencji
    podatek, który nie pokrywa całości przysługującej ulgi
    remontowo-modernizacyjnej nie oznaczają jednak, że ulga podatnikowi
    "przepada". Przepisy podatkowe stanowią bowiem, że kwota odliczeń od podatku
    z tytułu remontu lub modernizacji, przekraczająca kwotę podatku obliczonego
    za dany rok, podlega odliczeniu od podatku obliczonego za lata następne aż
    do całkowitego jej odliczenia. Zatem kwota ulgi, która przekracza podatek
    siostry należny za rok ubiegły będzie uwzględniona w podatku należnym za rok
    2005 i ewentualnie za lata następne (mimo, iż rok 2005 jest ostatnim rokiem
    obowiązywania ulgi remontowo-modernizacyjnej).

    pozdrawiam