  • 1. Data: 2005-04-26 09:29:31
    Temat: ulga remontowa - spór z US
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,

    podczas przeprowadzanej kontroli US wyrzucił z odliczenia w ramach ulgi
    na remont i modernizację koszt kuchni elektrycznej do zabudowy. Czy
    Waszym zadaniem jest to słuszne posunięcie?

    Pozdrawiam

    Bogna

  • 2. Data: 2005-04-26 16:52:52
    Temat: Re: ulga remontowa - spór z US
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    nie

  • 3. Data: 2005-04-26 21:31:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > remont i modernizację koszt kuchni elektrycznej do zabudowy. Czy Waszym

    Był komplet piekarnik+płyta?

  • 4. Data: 2005-04-27 09:04:51
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Bogna" <b...@U...neo.USUN.pl> napisał w wiadomości

    > Był komplet piekarnik+płyta?

    tak było kupione w komplecie piekarnik z płytą, a na fakturze jest w
    jednej pozycji: kuchnia elektryczna do zabudowy

  • 5. Data: 2005-04-27 18:09:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > tak było kupione w komplecie piekarnik z płytą

    A tak naprawdę to był komplet, czy tylko sobie sami ten komplet zrobiliście?
    Bo ZTCW komplet ma inne PKWiU i nawet swego czasu był inaczej ovatowany,
    więc skarbówka może to sprawdzić - być może właśnie o to chodzi, że zdaniem
    PKWiU to była płyta I piekarnik, a nie kuchenka elektryczna.

    >, a na fakturze jest w jednej pozycji: kuchnia elektryczna do zabudowy

    Na fakturze to można wszystko.

  • 6. Data: 2005-04-28 06:35:15
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > więc skarbówka może to sprawdzić - być może właśnie o to chodzi, że
    > zdaniem PKWiU to była płyta I piekarnik, a nie kuchenka elektryczna.

    nie mam teraz przy sobie faktury, zeby sprawdzić pkwiu, ale czy żeby
    płyta i piekarnik mialy inne PKWiU niż kuchenka elektryczna, nie powinny
    być rozbite na dwie pozycje? Z tego co wyszukałam w klasyfikacji nie ma
    takiej pozycji: płyta i piekarnik, jest albo kuchenka elektryczna, albo
    płyta, albo piekarnik. .......

  • 7. Data: 2005-04-28 07:05:01
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Będę niezmiernie wdzięczny za oświecenie mnie w sprawie wpływu wersji :
    kuchnia, kuchnia+piekarnik, piekarnik , kupione razem, kupione oddzielnie,
    na możliwość odliczenia w ramach ulgi remontowo-modernizacyjnej ? Może
    jakieś interpretacje US-ów , izb, ministerstwa, bo w rozporządzeniu jakoś
    nijak nie mogę się doszukać.
    Proponuję wyłączyć z ew. rozważań kuchnię gazową i piekarnik gazowy, jako że
    w tym przypadku są one (albo ono - jak dwa w jednym) urządzeniem gazowym
    (końcówka eksploatacyjna) i jako takie podlegają zasadom odliczeń z
    załącznika III-go.

    I jeszcze jeden drobiazg : czym różni się w świetle załączników I i II
    rozporządzenia lodówka od kuchni elektrycznej , albo zmywarki do naczyń
    (dużą suszarkę do włosów - taką "fryzjerską" i ew. telewizor daruję sobie) ?

    Łączę ukłony
    AR

  • 8. Data: 2005-04-28 09:12:10
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w tym przypadku są one (albo ono - jak dwa w jednym) urządzeniem gazowym
    > (końcówka eksploatacyjna) i jako takie podlegają zasadom odliczeń z
    A kuchnia elektryczna do stałej zabudowy nie jest końcówką eksploatacyjną
    instalacji elektrycznej?

> [...]
    > (dużą suszarkę do włosów - taką "fryzjerską" i ew. telewizor daruję sobie) ?
    Lodówka do stałej zabudowy też podlega odliczeniu.
    > Łączę ukłony
    > AR
    Co by nie być gołosłownym i na życznie cytuję :
    Pismo

    Urzędu Skarbowego w Siedlcach

    z dnia 17 marca 2004 r.

    (US-26-PD-415/21/04)

    Internet www.mofnet.gov.pl

    Pytanie podatnika

    Czy w ramach ulgi remontowej można odliczyć od podatku zakup kuchenki gazowo-
    elektrycznej?

    Odpowiedź

    W myśl art. 27a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.)
    w brzmieniu obowiązującym w roku 2003, podatek dochodowy od osób fizycznych, o
    których mowa w art. 3 ust. 1, obliczony zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z
    art. 27b o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się
    na zasadach określonych w ust. 2-15, jeżeli w roku podatkowym podatnik poniósł
    wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na remont i
    modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego - budynku mieszkalnego
    lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy
    spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej utworzonych na podstawie
    odrębnych przepisów.

    Rodzaje wydatków na remont i modernizacje budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy określa rozporządzenie
    Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 r.
    opublikowane w Dz. U. Nr 156, poz. 788.

    W myśl § 1 pkt 1 wyżej wymienionego rozporządzenia, za wydatki na remont i
    modernizację budynku lub lokalu mieszkalnego uważa się wydatki poniesione na
    zakup materiałów i urządzeń.

    Zgodnie z tym rozporządzeniem istnieje możliwość odliczenia m.in. wydatków
    wymienionych:

    - w załączniku nr 2 do ww. rozporządzenia (wykaz robót zaliczanych do remontu
    i modernizacji lokalu mieszkalnego) poniesionych na montaż trwale
    umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących instalacji
    elektrycznych,

    - w załączniku nr 3 do ww. rozporządzenia (wykaz robót zaliczanych do remontu
    i modernizacji w zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub
    urządzeń gazowych) poniesionych na remont i wymianę urządzeń gazowych.

    Odliczeniu od podatku w ramach przedmiotowej ulgi podlegają jedynie wydatki
    udokumentowane fakturą wystawioną wyłącznie przez podatnika podatku od towarów
    i usług nie korzystającego ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodem odprawy
    celnej (art. 27a ust. 6 pkt 1 ww. ustawy o podatku dochodowym).

    Mając na względzie powyższe przepisy oraz przedstawiony w piśmie stan
    faktyczny zakupiona przez Pana kuchenka gazowo-elektryczna mieści się w
    zakresie wydatków na remont i modernizację, o które zmniejsza się podatek
    dochodowy, określonych w powołanym wyżej rozporządzeniu z dnia 21 grudnia 1996
    r.

    Pozdrawiam - Kriss

  • 9. Data: 2005-04-28 21:01:13
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał
    > Co by nie być gołosłownym i na życznie cytuję : Pismo Urzędu Skarbowego w
    Siedlcach z dnia 17 marca 2004 r. (US-26-PD-415/21/04)
    (....................)
    Re: W tym przypadku sytuacja wydaje się być klarowna ze względu na
    przymiotnik "gazowo...", a jako całość (gazowo-elektryczna) stanowi końcówkę
    instalacji gazowej (kuchni nie możemy rozebrać na część gazową i
    elektryczną). A zatem jednak w tym przypadku załącznik III. A co biedzie,
    jeśli gazu w kuchni sobie nie życzymy ?
    AR

  • 10. Data: 2005-04-28 21:05:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > nie mam teraz przy sobie faktury, zeby sprawdzić pkwiu, ale czy żeby płyta
    > i piekarnik mialy inne PKWiU niż kuchenka elektryczna, nie powinny być

    Powinny, co nie znaczy że muszą.

    > Z tego co wyszukałam w klasyfikacji nie ma takiej pozycji: płyta i
    > piekarnik, jest albo kuchenka elektryczna, albo płyta, albo piekarnik.

    Ano.
    I teraz pytanie - czy Twój zakup miał PKWiU kuchenki czy płyty?