  • 1. Data: 2005-04-27 17:18:48
    Temat: ulga remontowa - tytuł prawny i budynek mieszkalny
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów,
    Chciałbym skorzystać z ulgi remontowej /remont i modernizacja/ i odliczyć
    wydatki poniesione w 2004 roku, w związku z budową budynku mieszkalnego.
    Aby móc dokonać odliczenia muszę spełniać 2 warunki wymienione w ustawie:
    1/ musi to być budynek budowlany
    2/ muszę mieć do tego budynku mieszkalnego "tytuł prawny".
    I tu mam problem.
    Inwestycja nie została jeszcze zakończona - czyli nie mam jeszcze pozwolenia
    na użytkowanie budynku.
    Czy w związku z tym budynek jest już w rozumieniu prawa "budynkiem
    mieszkalnym" ?
    Ponadto nie mam jeszcze formalnie aktu własności /tytuł prawny/ do tego
    budynku, no ale to przecież moja własność - jaki dokument na dzień
    dzisiejszy przesądza o tym, że mam do tego budynku "tytuł prawny", który da
    mi
    prawo do odliczeń wydatków ?
    Może ktoś miał podobny problem.
    Pozdrawiam
    pka

  • 2. Data: 2005-04-27 17:25:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    paweł wrote:
    > Może ktoś miał podobny problem.

    budowa, to raczej nie remont, ulga nie przejdzie

  • 3. Data: 2005-04-27 17:43:48
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Mylisz się.
    Ulga remontowa odnosi się również do modernizacji nowo wybudowanego budynku
    mieszkalnego - jest to ulepszenie, które polega np. na zainstalowaniu w
    takim domu kominka.
    I to przejdzie.
    Proszę o odpowiedzi, które wniosą coś do sprawy :-)
    pozdrawiam
    pka

  • 4. Data: 2005-04-27 18:13:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "paweł" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > budynku
    > mieszkalnego - jest to ulepszenie, które polega np. na zainstalowaniu w

    Wybudowanego, a nie w trakcie budowy.
    Czyli wszytsko co poniesiesz PO odbiorze budynku możesz ta ulgą objąć.

  • 5. Data: 2005-04-27 18:42:57
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    | Użytkownik "paweł" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    |
    | Wybudowanego, a nie w trakcie budowy.
    | Czyli wszytsko co poniesiesz PO odbiorze budynku możesz ta ulgą objąć.

    co według ciebie oznacza ,,w trakcie budowy" a co "wybudowanego" i jak to
    się ma do pojęć "tytuł prawny" oraz "budynek mieszkalny" w aspekcie podanym
    w wątku ?
    pozdrawiam
    pka

  • 6. Data: 2005-04-27 18:49:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    paweł wrote:

    > co według ciebie oznacza ,,w trakcie budowy" a co "wybudowanego" i jak to
    > się ma do pojęć "tytuł prawny" oraz "budynek mieszkalny" w aspekcie podanym
    > w wątku ?

    odbiór techniczny i z głoszenie zakończenia budowy.

  • 7. Data: 2005-04-27 19:48:20
    Od: paweł <z...@w...pl>

    | odbiór techniczny i z głoszenie zakończenia budowy.

    Tylko, że to nie są warunki do odliczeń w ramach ulgi remontowej,
    bo jak by były to by nie było tego wątku.

  • 8. Data: 2005-04-27 20:47:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > co według ciebie oznacza ,,w trakcie budowy"

    Do czasu formalnego zakończenia budowy obiekt nie jest budynkiem, tylko jego
    budową.

    >a co "wybudowanego"

    Wyżej masz czarno na białym.
    Po odbiorze.

    > i jak to
    > się ma do pojęć "tytuł prawny" oraz "budynek mieszkalny" w aspekcie
    > podanym
    > w wątku ?

    Zasadniczo się ma.
    Nie możesz remontować budowy.

  • 9. Data: 2005-04-27 20:49:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > podanym

    > Tylko, że to nie są warunki do odliczeń w ramach ulgi remontowej,

    Są, wystarczy poczytać definicje "budynku".
    Budowa budynku jej nie wyczerpuje.

    Dlatego też masz sformułowanie "nowo WYbudowany" a nie "nowo budowany".