    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa czy faktura - problem
    Date: Tue, 18 Nov 2003 22:49:55 +0100

    On Tue, 18 Nov 2003, kopeer wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Kiedys jako osoba prywatna zakupilam system operacyjny DOS (nie mam na to
    >+ rachunku). Teraz prowadze dzialalnosc gospodarcza, jestem platnikiem Vat, i
    >+ chcialabym sprzedac tego DOS`a innemu platnikowi Vat. W jaki sposob to
    >+ zrobic?

    Zdefiniuj czym był ów OS w ramach działalności...
    Przypomnę:
    - są podstawy prawne do zaliczenia ŚT (zawsze) oraz towarów handlowych
    (przy rozpoczynaniu DG) będących własnością podatnika do "majatku
    DG"
    - nie ma ich dla pozostałych przypadków
    - ...w tym dla wartości niematerialnych i prawnych.

    >+ Czy na podstawie umowy kupna-sprzedazy?

    ...jako własność "osobista". IMO tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)