  • 1. Data: 2003-11-18 10:34:03
    Temat: umowa czy faktura - problem
    Od: "kopeer" <p...@o...pl>

    Witam!

    Kiedys jako osoba prywatna zakupilam system operacyjny DOS (nie mam na to
    rachunku). Teraz prowadze dzialalnosc gospodarcza, jestem platnikiem Vat, i
    chcialabym sprzedac tego DOS`a innemu platnikowi Vat. W jaki sposob to
    zrobic? Czy na podstawie umowy kupna-sprzedazy? Jak taka umowa powinna
    wygladac (zaznaczajac, ze oboje jestesmy platnikami VAT)? Bo faktura raczej
    nie wchodzi w gre?

    Bardzo prosze o pomoc.

    pozdrawiam
    Veronka

  • 2. Data: 2003-11-18 21:49:55
    Temat: Re: umowa czy faktura - problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2003, kopeer wrote:

> [...]
    >+ chcialabym sprzedac tego DOS`a innemu platnikowi Vat. W jaki sposob to

    Zdefiniuj czym był ów OS w ramach działalności...
    Przypomnę:
    - są podstawy prawne do zaliczenia ŚT (zawsze) oraz towarów handlowych
    (przy rozpoczynaniu DG) będących własnością podatnika do "majatku
    DG"
    - nie ma ich dla pozostałych przypadków
    - ...w tym dla wartości niematerialnych i prawnych.

    >+ Czy na podstawie umowy kupna-sprzedazy?

    ...jako własność "osobista". IMO tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-19 19:07:11
    Od: "news.onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Co wy ludzie robicie , a gdzie zasady licencji. teog nie wolno odsprzedawać.

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2003-11-19 20:41:56
    Temat: Odp: umowa czy faktura - problem
    Od: "kopeer" <p...@o...pl>

    Użytkownik news.onet.pl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bpgf55$kll$...@n...onet.pl...
    > Co wy ludzie robicie , a gdzie zasady licencji. teog nie wolno
    odsprzedawać.

    ale zgodnie z zasadami licencji moge sprzedac to z jakims sprzetem, np.
    dyskiem twardym, czyz nie?

    pozdrawiam
    Veronka

  • 5. Data: 2003-11-20 10:10:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2003, news.onet.pl wrote:

    >+ Co wy ludzie robicie , a gdzie zasady licencji.
    >+ teog nie wolno odsprzedawać.

    Primo: jakbyś mógł odpowiadać pod cytatem...
    A secundo (i ad rem):
    [...]
    >+ > >+ Kiedys jako osoba prywatna zakupilam system operacyjny DOS

    Ty tam gdzieś widzisz "OEM" ??
    Bo ja nie.
    Z czego wynika zakaz odsprzedaży ?
    Może z tego:
    +++++
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami
    utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem
    przepisu art. 50 pkt 8 i 9.
    -----
    ? ;) (to jest z ustawy "o prawach", art. 51)
    Jeśli licencja nie pozwala - to nie wolno wynajmować, pożyczać
    itp. (bo to "odrębne pole"). Ale sprzedać wolno. O tym czy i jak
    sprzedać OEMa już ci napisał kopeer :)

    FYI: mam Office "BOX" a nie "OEM". Właśnie po to żebym mógł z nim
    robić co chcę: przenieść na inny komp, sprzedać "luzem"...

    [...]
    >+ > Zdefiniuj czym był ów OS w ramach działalności...

    IMO o to pytano i do tego się odniosłem.
    Owszem, jest pewien problem o którym wspomniała na .prawo
    Marta Wieszczycka a który może wchodzić w rachubę...
    Ale "zakazu odsprzedania DOSa" w każdych warunkach nie implikuje.
    Ba, powiem że nawet *należy* od czasu do czasu go odsprzedawać :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-20 10:19:30
    Temat: Re: Odp: umowa czy faktura - problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2003, kopeer wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ ale zgodnie z zasadami licencji moge sprzedac to z jakims sprzetem, np.

    ...z jaką licencją i jakim sprzętem ?? ;)
    Paczka dyskietek, instrukcja z hoogramem, nic o sprzęcie... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zdezorientowany ;))