    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa czy faktura - problem
    Date: Thu, 20 Nov 2003 11:10:16 +0100

    On Wed, 19 Nov 2003, news.onet.pl wrote:

    >+ Co wy ludzie robicie , a gdzie zasady licencji.
    >+ teog nie wolno odsprzedawać.

    Primo: jakbyś mógł odpowiadać pod cytatem...
    A secundo (i ad rem):
    [...]
    >+ > >+ Kiedys jako osoba prywatna zakupilam system operacyjny DOS

    Ty tam gdzieś widzisz "OEM" ??
    Bo ja nie.
    Z czego wynika zakaz odsprzedaży ?
    Może z tego:
    +++++
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami
    utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem
    przepisu art. 50 pkt 8 i 9.
    -----
    ? ;) (to jest z ustawy "o prawach", art. 51)
    Jeśli licencja nie pozwala - to nie wolno wynajmować, pożyczać
    itp. (bo to "odrębne pole"). Ale sprzedać wolno. O tym czy i jak
    sprzedać OEMa już ci napisał kopeer :)

    FYI: mam Office "BOX" a nie "OEM". Właśnie po to żebym mógł z nim
    robić co chcę: przenieść na inny komp, sprzedać "luzem"...

    [...]
    >+ > Zdefiniuj czym był ów OS w ramach działalności...

    IMO o to pytano i do tego się odniosłem.
    Owszem, jest pewien problem o którym wspomniała na .prawo
    Marta Wieszczycka a który może wchodzić w rachubę...
    Ale "zakazu odsprzedania DOSa" w każdych warunkach nie implikuje.
    Ba, powiem że nawet *należy* od czasu do czasu go odsprzedawać :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)