    From: "dropsec" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa kupna sprzedazy - podatek?
    Date: Thu, 18 May 2006 00:45:59 +0200

    SPRZEDAŻ,

    US.

> [...]
    > są pracownika, ale podatek odprowadza pracodawca.
    > PCC nie należy się przy komisie, czyli np. kiedy klient
    > zostawia telefon żeby mu go sprzedać (w umowie komisu są TRZY strony:
    > sprzedający, kupujący i komisant, komisant sprzedaje - *on* - nie swoją
    > rzecz). Takoż komisem jest w przypadku kiedy polecenie zakupu wydaje
    > nabywca (umowa jest zawarta przed zakupem) i komisant *nabywa* nie
    > "na swój stan".
    > Ale przy *zakupie na odsprzedaż* PCC się należy, USu nie obchodzi kto
    > go ma sobie "doliczyć" ale zapłacić (i zadeklarować) przy zakupie

    Wiesz co? Glupio mi sie przyznac ale nie rozumiem do konca, ale to chyba
    dlatego ze ja wprowadzilem blad. Ja prowadzic chce "komis" ale w tym sensie
    ze: Ja kupuje od klienta (Pan Z) telefon - i on juz prawa do niego juz w tym
    momencie nie ma, teraz on jest moj. Nastepnie ja narzucam marże, a pozniej
    przychodzi jakis klient (Pan Y) i go kupuje ode mnie. Wiec przy takim
    porządku Pan Y nie robi nic (tzn nie odprowadza nic), Ja odprowadza VAT (od
    marzy) , a Pan Z ??? (glownie chodzi mi o Pana Z). Gdyz ja sie poprostu
    zastanawiam czy ludzie z checia beda zawierali takie umowy (kupna/sprzedazy)
    ze mna, bo jesli maja jakis obowiazek odprowadzic cos do US to raczej
    ...kiepsko. Acha, jeszcze jedno, Ja wystawiam Panu Y (kupujacemu ode mnie)
    fakture lub paragon. A z Panem Z zawieram tylko umowe kupna/sprzedazy.
    (mnie chodzi o to czy ten Pan Z musi od tej umowy odprowadzic cos).

    Jeszcze raz prosze o odpowiedz :)
    I z gory przepraszam za moją "niekumatosc".