    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzeiło, pogubiłem się całkiem
    Date: Tue, 21 Dec 2004 01:05:53 +0100

    On Sun, 19 Dec 2004, Asmodeusz wrote:
    > + Moim zdaniem:
    > + Koszty uzyskania przychodu to 20%
    > + Podatek to 19% od kwoty brutto - koszt
    > + Podatek wpłaca zlecający.
    > + Zlecający wpisuje w KPiR kwotę brutto jako koszt, a konkretnie płace

    tak,tak,tak,tak :)

    > + Zleceniobiorca już nie przejmuje się podatkiem,

    Minor update: zleceniobiorca *wykazuje na rachunku* (*formalnie* to
    on wystawia rachunek który zleceniobiorca ma przyjąć - mało, zeznaję
    że znam takich co osobiście wystawiali :) wprowadzając czasem
    "ich" księgową w zdumienie :)) i *powinien* wykazać prawidłowy
    podatek.
    Zleceniodawca "tylko" sprawdza (on odpowiada za prawidłowość :))
    i rozlicza :)

    > + mnie niepokoi. Twierdzą tam m.in że koszty to 19%,

    ...yyy... link prosimy....

    >+ że podatek to 20%

    ...na jak od zeszłego tysiąclecia do zeszłego roku było 20% to
    wszyscy się przyzwyczili :) - po prostu pewnie są "stare dane".

    > + W której ustawie jest to sprecyzowane ?

    ...o podatku dochodowym osób fizycznych, gdzieżby indziej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)