  • 1. Data: 2004-12-19 18:00:19
    Temat: umowa o dzeiło, pogubiłem się całkiem
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Witam
    Pogooglalem na temat umów o dzieło i to był błąd. Jestem całkiem
    zdezorientowany, na każdej stronie pisze zupełnie co innego.
    Moim zdaniem:
    Koszty uzyskania przychodu to 20%
    Podatek to 19% od kwoty brutto - koszt
    Podatek wpłaca zlecający.
    Zlecający wpisuje w KPiR kwotę brutto jako koszt, a konkretnie płace
    Zleceniobiorca już nie przejmuje się podatkiem, wpisuje tylko przychód i
    wpłaconą przez zleceniodawcę zaliczkę w zeznaniu rocznym.

    Czy mam rację ? Bo czytanie poradników na interiach i innych portalach
    bardzo mnie niepokoi. Twierdzą tam m.in że koszty to 19%, że podatek to
    20%, lub też że podatek składa się z dwóch części płąconej przez
    zleceniodawcę i przez zleceniobiorcę.

    W której ustawie jest to sprecyzowane ?

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 2. Data: 2004-12-19 20:10:34
    Temat: Re: umowa o dzeiło, pogubiłem się całkiem
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...prv.pl> napisał w
    wiadomości news:cq4f1q$iaj$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    przychód i
    > wpłaconą przez zleceniodawcę zaliczkę w zeznaniu rocznym.

    Tak, masz rację. Musisz jeszcze wystawić PIT 8B.

    pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-12-21 00:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Dec 2004, Asmodeusz wrote:
> [...]
    > + Podatek wpłaca zlecający.
    > + Zlecający wpisuje w KPiR kwotę brutto jako koszt, a konkretnie płace

    tak,tak,tak,tak :)

    > + Zleceniobiorca już nie przejmuje się podatkiem,

    Minor update: zleceniobiorca *wykazuje na rachunku* (*formalnie* to
    on wystawia rachunek który zleceniobiorca ma przyjąć - mało, zeznaję
    że znam takich co osobiście wystawiali :) wprowadzając czasem
    "ich" księgową w zdumienie :)) i *powinien* wykazać prawidłowy
    podatek.
    Zleceniodawca "tylko" sprawdza (on odpowiada za prawidłowość :))
    i rozlicza :)

    > + mnie niepokoi. Twierdzą tam m.in że koszty to 19%,

    ...yyy... link prosimy....

    >+ że podatek to 20%

    ...na jak od zeszłego tysiąclecia do zeszłego roku było 20% to
    wszyscy się przyzwyczili :) - po prostu pewnie są "stare dane".

    > + W której ustawie jest to sprecyzowane ?

    ...o podatku dochodowym osób fizycznych, gdzieżby indziej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)