    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzieło
    Date: Fri, 27 Aug 2004 00:08:56 +0200

    On Thu, 26 Aug 2004, Ewela wrote:

    >+ Dzień dobry,
    >+
    >+ Pracodawca zaproponował mi pracę (biuro tłumaczeń) w formie umowy o dzieło.

    Ustalmy czy piszesz to co myślisz: twój *pracodawca* (czyli ktoś, kto
    zatrudnia cię na umowę *o pracę*) dodatkowo chce ci powierzyć "dzieło" ?
    Sprawa jest istotna: ZUS...
    [...]
    >+ chciałabym się cokolwiek dowiedzieć na temat takiej umowy. Czy będę musiała
    >+ odprowadzać jakieś podatki/opłaty itp itd?

    Nie, wykażesz je na rachunku (jak znam życie, to księgowa ci podsunie
    pod nos gotowy "papier" mimo że jego sporządzenie to TWÓJ obowiązek !)
    i zamawiający "w imieniu oraz na rzecz Skarbu Państwa" złupi z twojego
    wynagrodzenia należne podatki (i ew. ZUS) które wykazałaś - najpierw
    sprawdzając czy na rachunku nie wykazałaś na mało :)

    >+ Mam rozumieć, że taką umowę
    >+ podpisuje się przed czy po wykonaniu przezemnie tłumaczenia?

    Yh... jakby ci to powiedzieć... jak chesz mieć dowód, że ci jakieś
    pieniądze obiecywano to UMOWĘ należy mieć PRZED.
    Natomiast podstawą wypłaty jest RACHUNEK który wystawia się "PO" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)