  • 1. Data: 2004-07-20 19:26:21
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    firma pierwszy raz zawiera umowę o dzieło w lipcu
    otrzymuje rachunek w sierpniu

    kiedy zaksięgować do KPiR ?

    jakie jeszcze obowiązki ciąża na pracodawcy ? PIT 5 za lipiec czy za
    sierpień ?

    proszę o wskazówki

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-07-20 20:45:43
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    plusz wrote:

    > firma pierwszy raz zawiera umowę o dzieło w lipcu
    > otrzymuje rachunek w sierpniu
    >
    > kiedy zaksięgować do KPiR ?

    Z data wystawienia rachunku.

    > jakie jeszcze obowiązki ciąża na pracodawcy ? PIT 5 za lipiec czy za
    > sierpień ?

    Na pracodowcy ciązy obowiazek odprowadzenia zaliczki na podatek
    dochodowy. Czyli wypelnienie druku PIT4 i zlozenie go do 20 nastpego
    miesiaca po ktorym nastapil pobranie zaliczki. Czyli rachunek w sierpniu
    to do 20 wrzesnia trzeba zlozyc PIT4 i wplacic pobrana zaliczke na konto
    urzedu skarbowego.

    Mroziu

  • 3. Data: 2004-07-20 22:01:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Mroziu wrote:

    > + plusz wrote:
    > +
    > + > firma pierwszy raz zawiera umowę o dzieło w lipcu
> [...]

    Hm... a to że memoriałowo to wiesz spoza grupy czy coś przeoczyłem ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-20 22:32:55
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    > Hm... a to że memoriałowo to wiesz spoza grupy czy coś przeoczyłem ?
    > :)

    Sorki Gotfrydzie, przetłumaczę to na wersję dla niekumatych.

    Wszyscy czytający grupę ( z wyjątkami ) wiedzą, że wynagrodzenia z umowy
    zlecenia/o dzieło księgujemy zawsze ( niezależnie od sposobu prowadzenia
    PKPiR - memoriałowo / kasowo ) pod datą _wypłaty_ a nie wystawienia
    rachunku.
    Na podstawie jakich przepisów Mroziu twierdzisz, że jest inaczej ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2004-07-21 07:11:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, it was written:
> [...]
    >+ > :)
    >+
    >+ Sorki Gotfrydzie, przetłumaczę to na wersję dla niekumatych.

    Przetłumaczyłeś czytelnie ale ćwieka mi zabiłeś niezłego :]

> [...]
    >+ zlecenia/o dzieło księgujemy zawsze ( niezależnie od sposobu prowadzenia
    >+ PKPiR - memoriałowo / kasowo ) pod datą _wypłaty_ a nie wystawienia

    Możesz podać na podstawie jakiego przepisu ?

    AFAIK jest tak że wypłata z umów o pracę oraz "osobistych" jest
    *przychodem* liczącym się kasowo dla *otrzymującego* wynagrodzenie.
    Zapis jest w art. 11.1 Czyli *PIT-4* rozliczasz z datą wypłaty.

    Ale jeśli chodzi o *koszt* dla firmy przyjmującej rachunek... no
    to trzeba by znaleźć przepis który wyłącza zasady opisane w art.
    22.4, .5 i .6 - możesz przypomnieć ?? ;)
    Bo IMHO do twojego PIT-5 policzy się "tak jak wszystko" - a tu
    rzeczywiście (IMO) Mroziu przesadził zakładając a priori iż
    pytający liczy memoriałowo :)

    >+ Na podstawie jakich przepisów Mroziu twierdzisz, że jest inaczej ?

    Hm... wyszło że sam jesteś proszony o wskazanie !

    >+ pozdrawiam

    wzajemnie :) - Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-07-21 07:57:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Wed, 21 Jul 2004, it was written:

    > Możesz podać na podstawie jakiego przepisu ?

    Gotfrydzie... Gotfrydzie.. ja Cie bardzo lubie ale nie przeginaj...

    ustawa o PDOF art. 23 ust. 1 pkt 55 (w ustawie o PDOP jest to art.16
    ust. 1 pkt 57)
    "Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:[...]
    55) nie wypłaconych należności z tytułów określonych w art. 41 ust. 1,"

    Art 41 ust.1 mówi o wypłatach z tytułu działalności określonej w art. 13
    pkt 2 i 4-9 oraz art. 18 a sa to nie mniej nie więcej a przychoy z
    działalności wykonywane osobiście w czym mieszczą sie m.in. wszelkiego
    rodzaju umowy o dzieło i zlecenia i umowy o podobnym charakterze a także
    przychody z praw majątkowych.

    Teraz prosze wykuc na balchę i więcej wstydu mi nie robić publicznie ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-07-21 10:22:04
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <m...@e...com.pl>
    napisał w wiadomości news:cdl7md$qg1$1@atlantis.news.tpi.pl:
    > Gotfrydzie... Gotfrydzie.. ja Cie bardzo lubie ale nie przeginaj...

    :)

    koleżanki i koledzy :)

    no to ja wpisując datę odebrania rachunku od razu wypłacę pieniążki :)

    i problem się rozwiąże

    podsumowując:
    1. umowa w lipcu
    2. rachunek powiedzmy 25 sierpnia
    3. wypłata 25 sierpnia
    4. w koszty do książki wpisuję kwotę .. BRUTTO ? z faktury
    5. do 20 września PIT4 do US i zaliczka (95 zł z 1000 zł przy założeniu 50%
    kosztów z praw autorskich)
    6. do końca lutego 2005 właściwemu urzędowi skarbowemu i podatnikowi
    dostarczam PIT 11

    i na tym kończy się moja przygoda z zatrudnianiem - czy tak ?:))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2004-07-21 10:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Teraz prosze wykuc na balchę i więcej wstydu mi nie robić publicznie ;-)

    No to się nasłuchałem... THX :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-07-21 10:42:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik plusz napisał:

    > koleżanki i koledzy :)
    >
    > no to ja wpisując datę odebrania rachunku od razu wypłacę pieniążki :)
    >
    > i problem się rozwiąże

    Się rozwiąże jak najbadziej.
    Pamiętaj żeby miec potwierdzenie odbioru gotówki przez wykonawcę.

    > podsumowując:
    > 1. umowa w lipcu
    > 2. rachunek powiedzmy 25 sierpnia
    > 3. wypłata 25 sierpnia
    > 4. w koszty do książki wpisuję kwotę .. BRUTTO ? z faktury

    Brutto, zawsze brutto wynagrodzenia w koszty ;-)

    Istotnie :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-07-21 11:22:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, Maddy wrote:

    > + Użytkownik plusz napisał:
    [...]
> [...]
    > +
    > + Brutto, zawsze brutto wynagrodzenia w koszty ;-)

    Hm... po prawdzie niejednoznaczność zapisków plusza nie pozwala
    ustalić co ma na myśli (raz pisze "rachunek" raz "faktura") ale
    hasło "faktura" kojarzy mi się z pomysłem opodatkowania VATem
    owej umowy osobistej... !
    A wtedy to chyba tak prosto z owym "brutto" (jakby to rzec,
    "brutto brutto" :)) nie będzie ? ;)

    > + > 5. do 20 września PIT4 do US i zaliczka (95 zł z 1000 zł przy założeniu 50%
    > + > kosztów z praw autorskich)

    Niby tu jest bez VATu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd