  • 1. Data: 2004-07-20 11:08:34
    Temat: sprzedaż bez dzialalnosci gosp
    Od: a_maciek_a <m...@o...pl>

    Witajcie,
    Chcialbym sprzedac pare rzeczy z domu. Czy z godnie z prawem powinienem
    od tego zaplacic podatek? To moga byc dowolne rzeczy (uzywane): szafka,
    plyta CD, polka, stolek, telewizor, itp.
    Jesli powinienem placic podatek, to jakiej deklaracji podatkowej uzyc?

    Z gory dziekuje z pomoc,
    Maciek

  • 2. Data: 2004-07-20 11:27:55
    Temat: Re: sprzedaż bez dzialalnosci gosp
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    a_maciek_a pisze:

> [...]
    > plyta CD, polka, stolek, telewizor, itp.
    > Jesli powinienem placic podatek, to jakiej deklaracji podatkowej uzyc?

    PCC

    Podatek od czynnosci cywilno prawnych...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-20 12:23:33
    Od: a_maciek_a <m...@o...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > PCC
    >
    > Podatek od czynnosci cywilno prawnych...

    Ok, dzieki. A w jakis sposob? Sklada sie jakas deklaracje, czy po prostu
    odprowadza sie podatek na konto US?
    Wg tej strony: http://podatki.wp.pl/wskazniki.html?POD=9&b=9 podatek
    wynosi 2%.
    Jesli kwota sprzedazy jest mala, to wychodza groszowe podatki, sumowac
    to jakos miesiecznie albo rocznie? A moze jest jakas dolna kwota
    transakcji, ponizej ktorej sie nie placi wpodatku wcale?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-07-20 13:37:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, a_maciek_a wrote:
    [...PCC..]
> [...]
    > + 2%.
    > + Jesli kwota sprzedazy jest mala, to wychodza groszowe podatki, sumowac to

    Wg mnie z ustawy wynika iż opodatkowana jest każda transakcja osobno...
    Opodatkowana jest "umowa" (oczywiście prawo dopuszcza ustną :)) czyli
    powinno liczyć się czy umawiasz się w jednej chwili na wszystko !

    > + A moze jest jakas dolna kwota transakcji,
    > + ponizej ktorej sie nie placi wpodatku wcale?

    Nie mów, że nie widziałeś błyszczących w tekście ustawy "1000 zł" :)
    +++ cytat z ustawy o PCC +++
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    [...]
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie
    przekracza 1000 zł,
    --- ... i starczy ... ---

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-20 15:27:52
    Od: a_maciek_a <m...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > [...]
    > 6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie

    Bardzo dziekuje za pomoc. Nie wiedzialem o tym 1000 zl., bo nie czytalem
    (zaraz mi sie pewnie odberwie:)) Ustawy.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-07-21 09:03:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    a_maciek_a pisze:

    > Bardzo dziekuje za pomoc. Nie wiedzialem o tym 1000 zl., bo nie czytalem
    > (zaraz mi sie pewnie odberwie:)) Ustawy.
    > Pozdrawiam

    Po to ci napisalem co to PCC, bys pozcytal..

    Boguslaw