    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzielo a skarbowka - pare pytan
    Date: Sat, 24 Mar 2007 13:02:25 +0100

    On Sat, 24 Mar 2007, p...@i...pl wrote:

    > Dostalem propozycje wykonania zdjec dla pewnej osoby. Ani ja ani ta
    > osoba nie prowadzimy firmy a chcemy podpisac umowe na wykonanie tych
    > zdjec. Umowa bedzie umowa o dzielo

    IMVHO - będzie to podatkowo "przychód z działalności wykonywanej
    osobiscie". W odróżnieniu od umów o inne usługi (które są
    "osobiste" tylko wtedy, jeśli wykonywane są na rzecz firm
    i innych podmiotów będących płatnikami podatku) "działalność
    artystyczna" nie klasyfikuje się po *podatkowe* DG.
    Art.13.2 tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Jak to oPITować - nie próbowałem.

    > Aha, nie wiem czy to ma znaczenia ale pracuje normalnie na etacie.

    IMO ma bardzo duże znaczenie.
    Bo to co podatkowo łapie się jako "działalność osobista" dla ZUS
    podpada pod ubezpieczenie tak jak działalność gospodarcza :)

    pzdr, Gotfryd