    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 6 Oct 2010 10:22:14 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: umowa o dzieło - cuda tuska?

    On Thu, 30 Sep 2010, s_13 wrote:

    > no właśnie, któryś raz o tym słyszę, a nie mogę zaleźć w przepisach,

    Bo szukasz "prostej" konstrukcji, a ona jest "odwrotna" i na dodatek
    warunkowa, dokładnie tak jak w cytacie; pierwszy krok pochodzi z ustawy
    o SUS i ma postać mniej więcej "jak coś jest zaliczone do DG w rozumieniu
    PDoOF to podpada pod ZUS", a druga część konstrukcji (cytat niżej) oparta
    jest o PDoOF na zasadzie "jak coś jest przychodem osobistym, to z okazji
    nie zaliczenia do DG *może* nie podlegać pod ZUS".
    *MOŻE* - sam fakt uznania za przychód osobisty nie gwarantuje nie
    podpadania pod ZUS, ale wyłącza spod automatu "DG w PDoOF oznacza ZUS".

    > rzuć proszę jakimś paragrafem

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    13
    Za przychody z działalnoœci wykonywanej osobiœcie, o której mowa w art. 10
    ust. 1 pkt 2, uważa się:
    [...]
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub
    umowy o dzieło, uzyskiwane

    [BACZNOŚĆ!]
    wyłšcznie od:
    [spocznij]

    a) osoby fizycznej prowadzšcej działalnoœć gospodarczš, osoby prawnej
    [...]
    b) właœciciela (posiadacza) nieruchomoœci, w której lokale sš wynajmowane,
    [...]
    - z wyjštkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach
    prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalnoœci gospodarczej oraz
    przychodów, o których mowa w pkt 9,
    ---

    > pozdrawiam

    wzajem, Gotfryd