    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzieło - dystrybucja programu
    Date: Wed, 11 Dec 2002 00:16:00 GMT

    Pięknego dnia Tue, 10 Dec 2002 23:40:20 +0100, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> zakodował:

    >IMHO p.1 nie podlega pod punkt 2. Zaznaczam że to moje zdanie
    >odrębne - polecam dyskusję o OEM która była ze dwa tygodnie
    >temu na *.prawo. Znajdziesz - bo 'postów jak mrówków' :)
    > Znaczy, co do podsumowania mojego zdania: IMHO (w odróżnieniu
    >od zdania powszechnie znanego AB) można (na zasadzie swobody
    >umów z KC) zawrzeć takie zapisy, aczkolwiek *IMHO* nie będą
    >one (wbrew opiniom FAQ Microsoftu, na przykład) chronione
    >prawem autorskim. Inaczej mówiąc: za niedotrzymanie p.1
    >można się domagać odszkodowania, ale łamiący p.1 nie
    >pójdzie siedzieć.

    IMO tu ważniejsze jest inne pytanie. Autor nie chce, jak widać
    sprzedać dzieła, jakim jest jego program, tylko zezwolić na jego
    używanie. Czy licencja (pomijam ładny, artystycznie ozdobiony kawałek
    papieru) może być dziełem? IMO nie, zatem prawo do używania programu
    nie może być dziełem i jako takie nie może być przedmiotem umowy o
    dzieło.

    > Patrz dyskusja. Zdaniem AB (które jestem skłonny poprzeć)
    >po wprowadzeniu egzemplarza do obrotu tracisz zdolność
    >kontroli na podstawie praw autorskich

    Mała uwaga, tego tematu nie będę kontynuował. Nie sprzedaje przecież
    egzemplarza utworu, tylko prawo do jego wykonywania (wczytywania do
    pamięci komputera itd). To tak, jakbyś pozwolił zespołowi juski z
    Pcimia Dolnego grać cover swojego utworu muzycznego na weselach, a ten
    odstąpił to prawo zespołowi WielkaMegaGwiazda który zarobił na nim
    krocie, a Ty nic z tego nie masz (ba, nie masz nic do gadania, nie
    możesz nawet im tego zabronić choć w Twojej umowie z zespołem juski
    była mowa tylko o wykonywaniu przez nich na weselach).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775