    From: " Grzegorz K." <d...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzielo pomiedzy os. fiz. nieprowadzacymi DG
    Date: Wed, 7 Jun 2006 18:56:04 +0000 (UTC)

    Witam,

    > Moment, moment.
    > Jest mały zgryz.
    > Czy uważasz że zdjęcie to jest "działalność artystyczna" czy nie?

    Dzieki za zwrocenie mi uwagi na ten "szczegol". Zrobienie zdjec w tym
    przypadku bedzie dzialanoscia artystyczna (znaczy bedzie spelnialo wymagania,
    jakie ustawa papp stawia utworowi w art.1 ust.1- bedzie to dzialanosc tworcza
    o indywidualnym charakterze...itd.). Czyli rozumiem, ze w ten sposob mam
    zalatwiony problem klasyfikacji przychodu.

    Przeskakujac na grunt prawa cywilnego- podpisze umowe o dzielo, ktorej
    przedmiotem bedzie wykonanie sesji zdjeciowej dla osoby fiz. nieprowadzacej
    DG. Juz sam fakt zawarcia tej umowy, ktorej przedmiotem beda te zdjecia, czyli
    dzialalnosc artystyczna, powinna byc wystarczajaca dla US podstawa do tego,
    abym podatek zaplacil od dochodu osiagnietego z dzialnosci wykonywanej
    osobiscie? W tym przypadku KUP wynosi 20%.

    Jezeli jednak wykonam tylko to dzielo- zdjecia, to nie zamyka mi to sprawy
    przeniesienia majatkowych praw autorskich.

    W zwiazku z tym musze zawrzec kolejna umowe- o przeniesienie autorskich praw
    majatkowych, a przychod z tego tytulu bedzie klasyfikowany przez prawo
    podatkowe, jako przychod z praw majatkowych (art. 18 UoPDoOF). W tym przypadku
    KUP wynosza 50%.

    Czyli zeby wszystko bylo zgodnie z prawem, to bede musial zaplacic podatek od
    dochodu, jakim bedzie wynagordzenie z tytulu umowy o dzielo i podatek od
    dochodu, ktory uzyskam z tytulu przeniesienia autorskich praw majatkowych?
    Nie mozna tego zamknac w jednej umowie- tzn. zebym zaplacil podatek od
    wynagrodzenia, ktore uzyskam za wykonanie oznaczonego dziela (dzialanosc
    artystyczna) i przeniesienie praw autorskich do niego?

    pozdrawiam.