    From: " Grzegorz K." <d...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzielo pomiedzy os. fiz. nieprowadzacymi DG
    Date: Wed, 7 Jun 2006 21:56:31 +0000 (UTC)

    Witam,

    > Ja to się zastanawiam dlaczego piszesz "w tym przypadku" - dość
    > trudno rzucić przykładem zdjęcia które NIE spełnia definicji "utworu" :)
    > Tak, wiem, zdjęcie z fotoradaru można próbować podważyć :P
    > Coś jeszcze? ;)

    napisalem tak z czystej "ostroznosci procesowej" ;)

    > A "prawa" to inny (osobny) punkt w art.10 (liście źrodeł przychodów).
    > Sprawdź w ustawie (to nie dowcip - ustawę w garść i czytaj!)

    ok- sprawdzone :)
    Zrodlem przychodu jest m.in. odpłatne zbycie praw majątkowych.

    > Czekaj.
    > Twierdzisz że umowa (ta "pierwotna") upoważnia cię do żądania
    > wynagrodzenia tylko za to że ZROBISZ ZDJĘCIA?
    > Nie za to że je PRZEKAŻESZ?
    > Czyli pstrykasz radośnie, chowasz w archiwum i mówisz "zdjęcia
    > zrobiłem, kasa się należy", tak? Bez dawania zamawiającemu
    > odbitek?
    > ;)

    Moj problem wynika z tego, ze kurczowo trzymam sie umowy o dzielo (nie chce
    ponosic zadnych dodatkowych kosztow- ubezpieczenia). Nie moge jednak do konca
    pogodzic tresci umowy o dzielo z przeniesieniem autorskich praw majatkowych.
    No chyba, ze art. 643 KC, ktory mowi, ze zamawiajacy ma obowiazek odebrac
    dzielo, a przyjmujacy zamowienie je wydac? Wowczas uczynienie zadosc temu
    wymogowi zapewne musi przybrac forme rozporzadzenia prawami majatkowymi, skoro
    przedmiotem dziela bedzie utwor fotograficzny.

    > Skołowałeś mnie skutecznie :]

    Sam tez jestem skolowany ;) Ciesze sie, ze mimo moich pokreconych wywodow
    odpisujesz na post :)

    > Ależ ja nie podałem ŻADNEGO argumentu przeciw!!!

    niczego takiego tez nie sugerowalem- tylko pytalem, czy nie mozna zamknac tego
    w jednej umowie :)

    Po przeszukaniu sieci pod katem hasla: umowa o dzielo z przeniesieniem
    autorskich praw majatkowych, widze, ze zapewne skonczy sie na podpisaniu umowy
    o dzielo z paragrafem zawierajacym postanowienie o "przeniesieniem autorskich
    praw majatkowych" i paragrafem, ktory bedzie zawieral taka tresc: "Strony
    umowy postanawiają, że zapłata wynagrodzenia za wykonanie dzieła stanowi
    jednocześnie zapłatę honorarium z tytułu przeniesienia autorskich praw
    majątkowych".

    Wowczas nie bede musial placic zadnych ubezpieczen- bo umowa o dzielo, KUP
    bedzie 50%, a dla US zrodlem mojego przychodu bedzie art. 10 ust. 7 UoPDoOF w
    zw. z art 18. No chyba, ze znowu cos pokrecilem...

    pozdrawiam