  • 1. Data: 2004-07-12 17:21:02
    Temat: umowa o dzieło z os. fizyczna
    Od: "ramsey" <r...@p...onet.pl>

    czy musze miec zarejestrowana działalnosc gospodarcza, zeby zawrzec umowe o
    dzieło z osoba fizyczna? Dokladnie chodzi o wykonanie zdjec. Kwota umowy
    jest mniejsza niz 2000 zł, wiec nie wymaga ona formy pisemnej.

    Paweł

  • 2. Data: 2004-07-12 18:34:02
    Temat: Re: umowa o dzieło z os. fizyczna
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ccuha5$64j$1@news.onet.pl>, ramsey wrote:

    > czy musze miec zarejestrowana działalnosc gospodarcza, zeby zawrzec umowe o
    > dzieło z osoba fizyczna? Dokladnie chodzi o wykonanie zdjec. Kwota umowy
    > jest mniejsza niz 2000 zł, wiec nie wymaga ona formy pisemnej.

    To po co ktokolwiek ma o tym wiedziec ?
    Jesli jednak ma - widzi mi sie tu rejestracja PCC - oplata od
    czynnosci cywilno-prawnej.
    Ale jesli sie tak asekurowac - trudno bedzie zaplacic PCC od umowy na
    gębę, tak samo trudno cos udowodnic jesli zajdzie potrzeba. Radzilbym
    sie zdecydowac. Kartka papieru niewiele kosztuje.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-07-12 19:18:39
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > gębę, tak samo trudno cos udowodnic jesli zajdzie potrzeba. Radzilbym
    > sie zdecydowac. Kartka papieru niewiele kosztuje.
    nie w tym rzecz, moge miec umowe na pismie, to nie ma znaczenia. Pytanie
    tylko, jak mam pozniej wykazac taki dochod? Czy na pewno nie musze prowadzic
    dzialalnosci gospodarczej?
    ramsey

  • 4. Data: 2004-07-13 06:57:03
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > nie w tym rzecz, moge miec umowe na pismie, to nie ma znaczenia. Pytanie
    > tylko, jak mam pozniej wykazac taki dochod? Czy na pewno nie musze
    prowadzic
    > dzialalnosci gospodarczej?

    Masz słuszne wątpliwości; nie mogą zawrzec umowy o dzieło dwie osoby fiz. z
    których żadna nie prowadzi działaności gospodarczej - z punktu widzenia
    ustawy o pod. doch. od osób fiz. Ustawa nie przewiduje możliwości
    rozliczenia takiego dochodu (art.13 ust.8)

    A.

  • 5. Data: 2004-07-13 07:02:08
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    r...@p...onet.pl wrote:

    > nie w tym rzecz, moge miec umowe na pismie, to nie ma znaczenia. Pytanie
    > tylko, jak mam pozniej wykazac taki dochod? Czy na pewno nie musze prowadzic
    > dzialalnosci gospodarczej?

    A jak zatrudniasz sprzataczke albo opiekunke do dziecka
    to zakladasz dzialalnosc ?

    Wydawalo mi sie ze nie dochod tylko rozchod. Ale zalozmy ze to ty
    jestes ta druga strona. Jest gdzies rubryka 'dochody ze zlecen', ale
    jesli chcesz wykazywac to ja bym pisal papier i zglaszal do oplat
    cywilno prawnych tylko mam wrazenie ze chcesz byc bardziej religijny
    od papieza. Jesli chodzi o posiadanie dokumentacji dla przyszlego
    kredytu to i tak zlecenia wiele dla bankow nie znacza.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-07-13 07:25:04
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    "> A jak zatrudniasz sprzataczke albo opiekunke do dziecka
    > to zakladasz dzialalnosc ?

    Nie zaklada działaności, bo ta działalnośc musi prowadzic ta sprzataczka lub
    opiekunka (albo brac pieniadze "nielegalnie) - jako wykonawca. W identycznej
    roli wykonawcy jest zadajacy pytanie.
    Spróbuj dopasowac swoja teorie do ustawy o pdof. - nie jest to możliwe.
    A.

  • 7. Data: 2004-07-13 08:29:20
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cd0323$39u$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, antonina wrote:

> [...]
    > Spróbuj dopasowac swoja teorie do ustawy o pdof. - nie jest to możliwe.

    Ze jest porąbane to fakt. Ale ze dla jednorazowej umowy z kims kto ma
    mi zrobic jakas robote a ja mu zaplacic mialbym zakladac dzialalnosc
    to chyba raczej nie. To moze sie nie nazywac zlecenie tylko cokolwiek
    ale musi byc taka opcja w przeciwnym wypadku student pierwszego roku
    prawa udowodnilby sejmowi i rządowi ze pół kraju dziala nielegalnie i
    osmieszyl wszystkich.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2004-07-13 09:10:35
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    "
> [...]
    > ale musi byc taka opcja w przeciwnym wypadku student pierwszego roku
    > prawa udowodnilby sejmowi i rządowi ze pół kraju dziala nielegalnie i

    Że ośmieszyłby - to pewnie masz racje.
    A ponieważ na prawde nie mozna tego rozliczyć - również masz racje, że pół
    Polski dziala nielegalnie.
    A nazywac sie może tylko tak jak podaje Ci cytowany wyżej przepis.

    Pozdrawiam
    A.