  • 1. Data: 2004-07-12 17:00:52
    Temat: pit5 i odliczenie wydatkow na remont
    Od: "Kubik" <n...@e...somewhere>

    Witam!

    Nie wiem jak wypełnić PIT5 :(

    Na PIT/D za zeszły rok wykazałem wydatki poniesione
    na remont mieszkania, jednak ze względu na zbyt małe dochody
    nie odliczyłem ich od podatku na zeznaniu rocznym.

    Zostały przeniesione na ten rok.

    I co teraz z nimi? Czy rozliczam je dopiero w PITcie rocznym,
    czy też mam wpisać tą kwotę na PIT5? Jeżeli na PIT5 to w której
    rubryce, bo pasuje mi tylko pola 51 i 52 (inne odliczenia od podatku).

    --
    Adam
    KPiR, VAT, ZUS, memoriał

  • 2. Data: 2004-07-12 18:29:36
    Temat: Re: pit5 i odliczenie wydatkow na remont
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ccug44$sdk$1@druid.ceti.pl>, Kubik wrote:

    > Na PIT/D za zeszły rok wykazałem wydatki poniesione
    > na remont mieszkania, jednak ze względu na zbyt małe dochody
    > Zostały przeniesione na ten rok.
    >
    > I co teraz z nimi? Czy rozliczam je dopiero w PITcie rocznym,

    Na moj gust w uproszczeniu:
    PIT 5 wypelnia firma. PIT/D - obywatel.

    Czy te wydatki mialy zwiazek z dzialalnoscia ?
    Jesli tak - czemu nie byly w miesiecznych zeznaniach w ub.r. ?
    Jesli nie - czemu chcesz je klasc tam teraz ?

    Czyli - suma: W rocznym.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-07-13 11:12:53
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kubik pisze:

> [...]
    > czy też mam wpisać tą kwotę na PIT5? Jeżeli na PIT5 to w której
    > rubryce, bo pasuje mi tylko pola 51 i 52 (inne odliczenia od podatku).

    Nie...

    Nozesz napisac Pismo do US-a, o "zaniechanie poboru zaliczek na podatek
    dochodowy w kwocie ....... (i tu wymieniasz owa kwote) w zwiazku z
    podatkiem do odliczenia ktory mie mial pokrycia .. (tak formolka z pitu
    rocznego --- gdzie jest ta kwota..)

    Pan/Pani NACZELNIK US-u MOZE wydac decyzje (zazwyczaj wydaje) i to
    odpisujesz od PIT-a w czesci J4

    Boguslaw