    Date: Wed, 21 Mar 2012 20:38:39 +0100
    From: Mrqs <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa przedwstępna a podatek

    > On Wed, 21 Mar 2012, Mrqs wrote:

    > Nie bardzo *zapłata*, skoro nie masz czego sprzedac, więc ustal co za
    > pieniadze chcesz dostać. Czym one maja być.

    To ma być zadatek określony w umowie przedwstępnej. Określony kwotowo a
    nie procentowo od wartości... no właśnie czego? Wg oferenta umowa
    przedwstępna ma opiewać na obietnicę sprzedaży kamienicy do której, póki
    co, mam tylko roszczenia.
    Mnie nie interesuje PCC, bo chyba płaci go nabywca (jak przy sprzedaży
    auta?).
    Interesuje mnie czy jeśli wezmę ten zadatek, a umowa przedwstępna będzie
    prawidłowo zawarta, to czy będę miał obowiązek podatkowy (jakikolwiek)
    czy nie. I czy nie powstanie on później przy ostatecznej umowie notarialnej.

    > Mało tego, załóżmy że transakcja *jednak* nie dochodzi do skutku.
    > Czym wobec tego były te pieniadze?
    Zadatkiem :)

    > Hint/pytanie pomocnicze: czy w międzyczasie wolno Ci będzie nimi
    > rozporzadzać?

    O to głównie idzie. Muszę wiedzieć czy mogę spodziewać się jakiegoś
    podatku, zarówno teraz (w sensie rozliczenia w 2013) lub później.

    > Kiedy "wtedy", bo nie nadażam? (znaczy w jakim układzie operacji)

    "Wtedy" tzn. jeśli taka umowa jest ok. ale zostanę obciążony podatkiem.
    W tej sytuacji chcę uzyskać taką cenę, która po spłaceniu podatku da mi
    sumę "netto" - czyli sumę na którą jestem umówiony.

    Powiedzmy, że zadatek wyniesie 100kzł. Jeśli mam zapłacić powiedzmy
    20kzł podatku (dowolnego) to po prostu chcę od kupującego nie 100k
    zadatku, ale 120k. Wiem, że wtedy te 20k podatku urośnie do, powiedzmy
    24k, ale te 4k różnicy dopłacę już sam. Nie wiem czy się nie
    zakałapućkałem, mam nadzieję, że skumasz o co mi idzie.

    Mrqs