    From: "mm" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa / przychód z najmu
    Date: Wed, 15 Nov 2006 14:36:53 +0000 (UTC)

    > On Tue, 14 Nov 2006, t wrote:

    > Idzie o stwierdzenie ze "dokłada sie do czynszu" i dalej wynika
    > z tego, że właściciel NIE rozlicza tego przychodu.
    > Ani przychodu z użyczenia, jak podejrzewam (ani jeden, ani drugi).
    > Zakładam że nie jest "rodziną".
    > Dlatego tak się dopytuję :)

    Rodziną nie jestem. Opierałem się na czymś takim:

    "MF precyzuje również, co nie jest obciążone podatkiem: "składnikiem przychodu
    osiąganego z najmu przez wynajmującego nie będą natomiast ponoszone przez
    najemcę wydatki (opłaty) związane z przedmiotem najmu (przykładowo opłaty
    związane z lokalem, takie jak: czynsz uiszczany w spółdzielni lub wspólnocie
    mieszkaniowej, abonament za istniejące w tym lokalu media oraz inne opłaty
    ustalane ryczałtowo, jak również opłaty za rozmowy telefoniczne przeprowadzane
    z aparatu zainstalowanego w wynajmowanym lokalu, wodę, energię elektryczną
    oraz gaz, które nie są ustalane w sposób ryczałtowy), jeżeli z umowy wynika,
    że najemca jest zobowiązany do ich ponoszenia". W nowej interpretacji MF
    oparło się na art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    oraz orzecznictwie NSA, który wielokrotnie twierdził, że przychód powstaje
    jedynie wówczas, gdy ma miejsce przysporzenie majątkowe."

    Powiedzmy, że czynsz, energia i woda miesięcznie kosztują 700 zł, a w umowie
    mam zapis, że za wynajem pokoju płacę 250 zł. Cała płacona przeze mnie kwota
    jest skonsumowana przez te rachunki. Czy wtedy wynajmująca też musi co miesiąc
    składać pit odnośnie tych 250 zł?

    Wybaczcie ignorancję, ale co to jest powierzchnia mieszana i dlaczego zwalnia
    z płacenia podatku?

    Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc
    mm