    From: "Miko" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa użyczenia - działalność gospodarcza
    Date: Tue, 27 Aug 2002 15:57:34 +0200

    "Konrad Jagodzinski" <k...@b...pl> wrote in message
    news:akfdrt$m2a$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam!
    >
    > Chcę prowadzić działalność gospodarczą w domu rodziców, gdzie jestem też
    > zameldowany. Wiem, że potrzebuję w takim razie umowy najmu lub użyczenia.
    > Odpowiadała mi ta druga forma, gdyż w Urzędzie Skarbowym powiedziano mi,
    że
    > wtedy ja będę co prawda miał przychód, ale rodzice nie. I o to mi
    chodziło.

    > Niestety dziś, gdy dzwoniłem do US, żeby zapytać się o wartość rynkową
    > metra kwadratowego, którą należy wpisać do takiej umowy, spotkałem się z
> [...]
    Niestety dzięki panu Modzelewskiemu każdy urzędnik może Ci próbować narzucać
    własne
    rozwiązanie. Na ogół jest tak, że US nie czepiają się jeżeli kawałek chałupy
    użycza najbliższa
    rodzina do prowadzenia DG. Jeżeli jest to konieczne to zróbcie umowę
    użyczenia za darmo.
    Uwaga tylko wtedy na podatek od nieruchomości, jak się urząd gminy dowie to
    natychmiast
    przywali odpowiednią stawkę. U mnie podatek od 1 m2 pod DG jest 15x wyższy
    od mieszkalnego.