    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zleceni i pelny etat
    Date: Fri, 5 Aug 2005 00:32:15 +0200

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Marek <b...@p...fm>
    wystukał[a]:
    > Jestem zatrudniony w pewnej firmie na pelny etat. Podpisalem z inna
    > firma umowe zlecnie, i po otrzymaniu rachunku widnieje tem pozycja
    > "skladka zdrowotna", w wysokosci prawie 10% calej kwoty umowy!
    > Bardzo prosze o wyjasnienie jakie sa "koszty" umowy zlecania w
    > przypadku bycia zatrudnionym na pelny etat w innej firmie? Wydawalo
    > mi sie ze powinienem zaplacic tylko 16% podatku - czy jestem w
    > bledzie, czy zle mnie rozliczono?

    Tak. Składka zdrowotna pobierana jest od każdej umowy zlecenia (nie
    dotyczy studentów, uczniów do lat 26).
    Wynosi ona 8,5%, z tym, że o część 7,75% pomniejsza się podatek, a
    pozostałą część płacisz już z własnej kieszeni.
    Np. masz 1000 zł na umowie
    zakładamy, że nie są płacone składki na ubezp. emerytalne, rentowe i
    chorobowe (bo pracujesz w innej firmie)
    koszty 20% - 200 zl
    podstawa opodatkowania 800 zł
    podatek 152 zł
    ubezp. zdrowotne ( z 1000 zł) - 85 zł w tym 7,75% - 77,5 zł, pozostała
    część 7,5 zł)
    podatek 152 -77,5= 74,50

    Czyli do wypłaty masz: 1000 - 85 - 74,5 = 840,50

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --