    From: efk@ <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenie
    Date: 27 Feb 2004 11:17:02 GMT

    > Witam
    > jak to jest z umowa zlecenie? zalozmy, ze jestem zatrudniony na umowe o
    > prace i mam jakas umowe zlecenie. ile tak naprawde taka umowa kosztuje
    > zleceniodawce tzn ile placi zusu i podatku. I jaka kwota okresla wartosc tej
    > umowy - brutto, netto.
    > Chodzi mi dokladnie o zastapienie umowy zlecenie np faktura i ile powinna
    > wynosic ta faktura (netto ma sie rownosc wszystkim kosztom zleceniodawcy
    > zwiazanym z umowa zlecenie)
    > Dziekuje z gory za pomoc
    > Chris

    To zależy od tego:
    1) Czy umowa o pracę opiewa na kwotę co najmniej 824,-zł (brutto) - (najniższe
    wynagrodzenie od 1.01.04 r.)
    2) Na jaką kwotę jest zawarta umowa zlecenia
    3) Czy umowa zlecenia jest zawarta z tym samym pracodawcą, z którym jest zawarta
    umowa o pracę , czy z obcym z zewnątrz
    4) Czy umowa zlecenia jest wykonywana w siedzibie zleceniodawcy

    ad. 1) Jeśli um.-zlec. jest = lub powyżej 824,- to płaci się tylko składkę zdrowotną
    i zaliczke na pod.doch. Praktycznie zleceniodawca nie ponosi żadnych kosztów
    dodatkowych poza wynagrodzeniem brutto minus skł. zdrowotna i zaliczka. Jeśli
    poniżej 824,- to wszystkie składki + podatek. Wtedy zleceniodawca płaci dodatkowo
    swoją część składek na ubezpieczenie społeczne. W obydwu przypadkach ubezpieczenie
    chorobowe jest dobrowolne i najczęściej pomijane (trzeba złożyć zleceniodawcy
    pisemne oświadczenie, że rezygnuje się z ubezpieczenia chorobowego).
    ad. 2) W zależności od kwoty umowy zlec. oblicza się wysokość składek i podatek. Im
    niższa kwota umowy, tym niższe składki.
    ad. 3) U tego samego pracodawcy płaci sie wszystkie składki, a przy kwocie powyżej
    824,- dodatkowo zleceniodawca płaci składkę na FP (minimalna).
    ad. 4) W przypadku pracy wykonywanej poza siedzibą zleceniodawcy nie płaci się
    składki wypadkowej (składka płacona przez zleceniodawcę).

    Wartość umowy zlecenia zawsze ma opiewać kwotę brutto.
    Jeśli chodzi o zastąpienie umowy fakturą, to trzeba mieć np. swoją usługową
    działalność gospodarczą, w ramach której można wykonać zlecenie (spisuje sie wtedy
    osobna umowę na wykonanie danej pracy), za które wystawiana jest faktura. Jeśli nie
    ma działalności, to jedyna formą jest umowa zlecenia.
    Koszty takiej umowy trzeba obliczyć zgodnie z zasadami j.w.
    Pozdrawiam
    efk@
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>