  • 1. Data: 2003-04-04 13:03:45
    Temat: umowa zlecenie a zaliczka na podatek
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    witam
    jest podpisana umowa zlecenie za 50 zł miesięcznie ze studentem: ZUSu sie
    nie płaci ale jak wygląda kwestia z zaliczka podatkową?
    Czy musze co miesiąc odprowadzić 10 zł czy ze względu na kwotę wolną nie
    muszę jeżeli jest to jedyny dochód studenta?

  • 2. Data: 2003-04-04 14:05:46
    Temat: Re: umowa zlecenie a zaliczka na podatek
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    jeżeli to coś zmieni to umowa bedzie podpisana na 3 miesiące - 50 zł płatne
    po zakończeniu kazdego miesiąca potem 3 miesiace przerwy i znów to samo

  • 3. Data: 2003-04-04 18:46:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, plemek wrote:
    [...]
    >+ Czy musze co miesiąc odprowadzić 10 zł czy ze względu na kwotę wolną nie
    >+ muszę jeżeli jest to jedyny dochód studenta?

    IMO kwota wolna nie ma nic do zaliczek ryczałtowych - one są po to
    ryczałtowe, żeby nie komplikować zależności ("student" może świadczyć
    dorywcze usługi w kilku miejscach, i co - będziesz zbierał info
    gdzie to robi ? wywiad gospodarczy czy jak ?? ;)).
    Płacić :(, na koniec roku mu zwrócą :)
    Przelew skarbowy w pewnym banku elektronicznym [ :)] ciągle kosztuje
    0 zł, więc nie problem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-04-06 10:41:19
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Płacić :(, na koniec roku mu zwrócą :)
    > Przelew skarbowy w pewnym banku elektronicznym [ :)] ciągle kosztuje

    Ano raczej nie zwrócą bo zryczałtowanego podatku nie łaczy się z innymi
    przychodami i nie wlicza do zeznania.
    Już przerabiałam ten temat i Plemku pamiętaj, że jeśli umowa będzie "jedna"
    na 50 zł to ok 20% od tego do US ale jeśli będzie jedna i rozłożona na 3
    miesiące czyt. student dostanie co miesiąc 50 zł co w sumie da 150 to nie
    podlega to już podatkowi zryczałtowanemu.
    Agata

  • 5. Data: 2003-04-06 11:08:49
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > miesiące czyt. student dostanie co miesiąc 50 zł co w sumie da 150 to nie
    > podlega to już podatkowi zryczałtowanemu.

    A jak naliczasz US od tej 'umowy ratalnej'.

  • 6. Data: 2003-04-06 19:20:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KK napisał:

    > "jedna"

    > A jak naliczasz US od tej 'umowy ratalnej'.

    A co to jest za danina "US". :-]

    Maddy której sie nagle podatki rozmnożyły

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-06 19:54:09
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > A co to jest za danina "US". :-]

    No, danina dla intytucji, która nazywa się US, czyli nasz kochany podatek.

    A moje pytanie w rozwinięciu było.
    Umowa zawarta w dniu xxx na kwotę 150 zł płatna:
    I miesiąc 50 zł
    II miesiąc 50 zł
    III miesiąc 50 zł.

    No i jak to cudo teraz opodatkować, ryczałtem, czy nie?

  • 8. Data: 2003-04-06 20:07:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KK napisał:

> [...]
    > II miesiąc 50 zł
    > III miesiąc 50 zł.
    >
    > No i jak to cudo teraz opodatkować, ryczałtem, czy nie?

    Nie ryczałtem a "normalnie" z kosztami - liczy sie całkowita kwota
    *umowy*, nie ma znaczenia w jakich rata była wypłacana nalezność.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-04-06 20:22:09
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Nie ryczałtem a "normalnie" z kosztami - liczy sie całkowita kwota
    > *umowy*, nie ma znaczenia w jakich rata była wypłacana nalezność.

    A kiedy?

  • 10. Data: 2003-04-06 20:30:48
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Nie ryczałtem a "normalnie" z kosztami - liczy sie całkowita kwota
    > *umowy*, nie ma znaczenia w jakich rata była wypłacana nalezność.

    To moze jeszcze jedno pytanie, w zasadzie identyczne.
    Umowa 6000 zl. Platna roznymi ratami jak bylo czym placic.
    Pit na koniec roku dostalem na 6000.40
    US był płacony jak widać ratami i to od tyłu, tzn, jak poszło 1000 zł na
    konto, to wyliczali ile to było brutto.
    No i jak to dodali to się pozaokraglało o te 40 gr.

    No i co teraz. Zamęczać księgową, czy dać sobie spokój.
    Jeśli mam ją zamęczać to potrzebowałbym oreża co się paragrafami zwie.