    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenie - czy musi być nazwisko zlecającego ?
    Date: Fri, 18 Apr 2003 23:33:18 +0200

    On Mon, 14 Apr 2003, Sosik wrote:

    >+ Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> [...]
    >+ > > pisać swoje nazwisko, tzn.:
    [...]
    >+ > pewnie znowu mnie oprotestują, ale moim zdaniem zalezy co masz w nazwie
    >+ > firmy...

    Jasne :)
    Oprotestują nieujęcie tekstu "firma" w cudzysłów :)
    Jak wyłożono na *.prawo - "firma" jest nazwą zastrzeżoną dla
    nazwy spółki handlowej. DG OF ma nazwę, potocznie określaną
    jako "firma" - ale wygląda to tak jak "kwota wolna od podatku"
    (której nie ma w ustawie :)).

    [...]
    >+ tak ale zakładajac **DG** - w nazwie musisz zawrzeć Imię i Nazwisko (tak
    >+ wywnioskowołem z kilku watków na grupie - niekiedy burzliwych)

    Ściśle rzecz biorąc powinienem się sprzeciwić: PDG używa pojęć:
    - "nazwa DG", która to nazwa *nie* zawiera imienia i nazwiska
    - "określenia DG", które dla OF składa się z "nazwy" oraz imienia i
    nazwiska :)
    Owszem, pamiętam że ktoś pytał czy coś szkodzi żeby "firma" OF
    miała określenie: Jan Kowalski Jan Kowalski :)

    >+ czyli np. Firma XXXX - Jan Kowalski

    ...to jest "określenie DG"...

    >+ a nie: Firma XXX

    ...a to "nazwa" :) (bez słowa "Firma")

    PDG wymaga żeby podać imię i nazwisko do wiadomości kontrahentów (czyli
    *gdzieś* imię i nazwisko powinno być), w przepisach podatkowych
    wymagania "gdzie" nie zauważyłem - pewnie może być zarówno
    w treści faktury, na pieczątce, a jak była umowa - to na umowie
    chyba wystaczy. Ja tam sobie nie żałuję i mam wszędzie :)

    >+ a moze źle mi się wydaje :))

    Nic się nie martw, zawsze ktoś coś wymyśli żeby się przyczepić :)

    pozdrowienia, Gotfryd