    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenie, kiedy w koszty?
    Date: Sun, 21 Dec 2003 14:28:02 +0100

    Użytkownik buźka napisał:

    > coś mi się wydaje, że tu nie ma znaczenia, kóra metoda, kasowa czy
    > memoriałowa... te umowy, zlecenia czy dzieło, wchodzą w koszty tylko
    > w miesiącu wystawienia rachunku...(=zapłaty)...

    Umowy zleceni, o dzieło i "o podobnym charakterze" wchodza w koszty nie
    wczesniej niz w momencie zapłaty. A raczej nie stanowia KUP do momentu
    zapłaty, bo tak to ujmują UPDoF i UPDOP.

    To jeden z wyjatków który zrównuje moment powstania kosztu dla kasowcow
    i memoriałowców. Innymi słowy, sposób prowadzenia ksiąg nie ma tu
    znaczenia bo ustawodawca dał nam przepis szczególny.

    Wystawienie rachunku nie równa się zapłacie - może ale nie musi i fakt
    wystawienia rachunku nie jest warunkiem wystarczającym do uznania umowy
    za KUP podatkowy. (rachunkowo należałoby, czego się często zaniedbuje,
    jednak uznać umowę wg. okresu którego dotyczy, ale to ksiazkowiczów nie
    dotyczy)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk