  • 1. Data: 2003-12-13 16:31:01
    Temat: umowa zlecenie, kiedy w koszty?
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    Witam,

    Czy jako firma muszę mieć jakiś dowód zapłaty za umowę zlecenie, żebym
    mógł wpisac w koszty, czy wystarczy może podpisana umowa zlecenie?

    Radek

  • 2. Data: 2003-12-13 17:09:52
    Temat: Re: umowa zlecenie, kiedy w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, Radek wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy jako firma muszę mieć jakiś dowód zapłaty za umowę zlecenie, żebym
    >+ mógł wpisac w koszty, czy wystarczy może podpisana umowa zlecenie?

    Będę gryzł ;)
    Po kolei:
    - za nieprzeczytanie ostatnich wątków (tak ze 3 dni [?] wstecz)
    - za założenie że korzystamy z wróżek (NIE KORZYSTAMY) które
    zapowiedzą w jaki deseń się rozliczasz, bo założenie
    że nie ma różnicy między rozl. kasowym a memoriałowym może
    nie być prawdziwe ;)
    - (co zalicza się do "ostatnich watków", ale zasługuje na oddzielne
    podkreślenie, IMHO :)) - za sugestię że umowa dowodzi jakoby
    jakikolwiek koszt został *poniesiony* albo był *należny*.

    Wrrrr.... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający z grupy na trochę)

  • 3. Data: 2003-12-14 18:57:57
    Od: "onet" <r...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > podkreślenie, IMHO :)) - za sugestię że umowa dowodzi jakoby
    > jakikolwiek koszt został *poniesiony* albo był *należny*.

    do nieprzeczytania wcześniejszych wątków się przyznaję,
    z tego co zrozumiałem, to musze mieć coś, co pozwalałoby mi zaksięgowac
    wydatek
    czy może to byc oswiadczenie o odebraniu przez zleceniebiorcę naleznej
    kwoty?
    czy musi być jakis dokument, że praca zlecona została wykonana?
    A jeżeli tak, to czy może to zawierać sie w oświadczeniu?

    Pozdrawiam

    Radek

  • 4. Data: 2003-12-14 22:52:33
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "onet" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    [ ]
> [...]
    > czy musi być jakis dokument, że praca zlecona została wykonana?
    > A jeżeli tak, to czy może to zawierać sie w oświadczeniu?

    Taki dokument to "rachunek do umowy-zlecenia" wystawiany przez
    zleceniobiorcę. Twoja firma jako płatnik potrąca z kwoty określonej w umowie
    składki na ZUS ( conajmniej zdrowotne ) oraz podatek dochodowy ( i nie
    zapomina o złożeniu deklaracji: ZUA, RCA lub RNA oraz PIT-4 i PIT-8b) a
    dopiero resztę wypłaca.

    Jako "firma" masz mniej niż blade pojęcie o umowie zleceniu.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2003-12-16 23:13:43
    Od: "onet" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@S...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopiero resztę wypłaca.
    >
    > Jako "firma" masz mniej niż blade pojęcie o umowie zleceniu.

    Ale jeżeli podpisuję umowę zlecenia ze studentem, to zdaje się, że
    nie wszystko mnie obowiazuje?

    Radek

  • 6. Data: 2003-12-20 15:04:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2003, onet wrote:
    [...]
    >+ Ale jeżeli podpisuję umowę zlecenia ze studentem, to zdaje się, że
    >+ nie wszystko mnie obowiazuje?

    Pewnie zauważyłeś przeglądając groups.google.pl -> zaawansowane
    że to jest FAQ ? ;) i że rzeczywiście może nie być objęte ZUSem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2003-12-21 13:06:39
    Od: buźka<p...@p...fm>

    > - za założenie że korzystamy z wróżek (NIE KORZYSTAMY) które
    > zapowiedzą w jaki deseń się rozliczasz, bo założenie
    > że nie ma różnicy między rozl. kasowym a memoriałowym może
    > nie być prawdziwe ;)

    coś mi się wydaje, że tu nie ma znaczenia, kóra metoda, kasowa czy
    memoriałowa... te umowy, zlecenia czy dzieło, wchodzą w koszty tylko
    w miesiącu wystawienia rachunku...(=zapłaty)...
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-12-21 13:28:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buźka napisał:

    > coś mi się wydaje, że tu nie ma znaczenia, kóra metoda, kasowa czy
    > memoriałowa... te umowy, zlecenia czy dzieło, wchodzą w koszty tylko
    > w miesiącu wystawienia rachunku...(=zapłaty)...

    Umowy zleceni, o dzieło i "o podobnym charakterze" wchodza w koszty nie
    wczesniej niz w momencie zapłaty. A raczej nie stanowia KUP do momentu
    zapłaty, bo tak to ujmują UPDoF i UPDOP.

    To jeden z wyjatków który zrównuje moment powstania kosztu dla kasowcow
    i memoriałowców. Innymi słowy, sposób prowadzenia ksiąg nie ma tu
    znaczenia bo ustawodawca dał nam przepis szczególny.

    Wystawienie rachunku nie równa się zapłacie - może ale nie musi i fakt
    wystawienia rachunku nie jest warunkiem wystarczającym do uznania umowy
    za KUP podatkowy. (rachunkowo należałoby, czego się często zaniedbuje,
    jednak uznać umowę wg. okresu którego dotyczy, ale to ksiazkowiczów nie
    dotyczy)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-12-21 13:41:30
    Od: buźka<p...@p...fm>

> [...]
    zaniedbuje,
    > jednak uznać umowę wg. okresu którego dotyczy, ale to

    wspaniale to ujęłaś:)

  • 10. Data: 2003-12-22 06:49:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ za KUP podatkowy. (rachunkowo należałoby, czego się często zaniedbuje,
    >+ jednak uznać umowę wg. okresu którego dotyczy, ale to ksiazkowiczów nie
    >+ dotyczy)

    Thx. za komentarz. A ja się właśnie czepiałem tego że *nie wiem*
    o który koszt (podatkowy/rachunkowy) i czy "nie dotyczy" (bo może
    książkowicz) bo Radek nie zapodał :)
    No i gdieś trzeba sobie różnicę między wypłatą wynagrodzenia z umowy
    o pracę i "osobistej" zakarbować, jak rozumiem ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)