    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: urlop i zasiłek wychowawczy - pomocy
    Date: Thu, 23 May 2002 12:34:52 +0200

    Użytkownik ula p. <u...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acick8$9bg$...@k...man.lodz.pl...
    > Jak to jest?
    > Mąż planuje zawiesić DG z dniem 1 czerwca. Będzie robił to samo ale na
    > umowę o dzieło (firma, z którą współpracuje nie odprowadza skł. na ub.
    > zdrowotne od um. o dzieło).
    > Ja jestem teraz na urlopie wychowawczym (nie dostaje zasiłku bo mąż 'za
    > dużo' zarabia). Co się stanie jeśli mąż będzie pracował na umowę o dzieło
    > (będzie zarabiał tyle samo co teraz)? Czy ja będę sie kwalifikowała do
    > zasiłku wychowawczego? Jeśli nie to co z moim i dziecka ubezpieczeniem
    > zdrowotnym?
> [...]
    Uprawnienie do zasiłeku wychowawczego ustala się na podstawie dochodu
    przypadającego na członka rodziny. Jak mąż będzie zarabiał tyle samo to
    zasiłek nie będzie przysługiwał. Nie ma znaczenia z jakiego żródła pochodzą
    przychody.
    Jak przypuszczam urlop wychowawczy udzielił Ci zakład pracy. Tak też w
    dalszym ciagu pozostaje. Za osoby przebywające na w/w urlopie składki płaci
    budżet czyli ZUS. Czyli dalej masz ubezpieczenie i dziecko też jeżeli było
    wczesniej zgłoszone do objęcia ubezpieczeniem.

    WS