  • 1. Data: 2002-05-23 09:27:45
    Temat: urlop i zasiłek wychowawczy - pomocy
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Jak to jest?
    Mąż planuje zawiesić DG z dniem 1 czerwca. Będzie robił to samo ale na
    umowę o dzieło (firma, z którą współpracuje nie odprowadza skł. na ub.
    zdrowotne od um. o dzieło).
    Ja jestem teraz na urlopie wychowawczym (nie dostaje zasiłku bo mąż 'za
    dużo' zarabia). Co się stanie jeśli mąż będzie pracował na umowę o dzieło
    (będzie zarabiał tyle samo co teraz)? Czy ja będę sie kwalifikowała do
    zasiłku wychowawczego? Jeśli nie to co z moim i dziecka ubezpieczeniem
    zdrowotnym?
    proszę o pomoc zorientowanych bo jestem w kropce

    --
    ula

  • 2. Data: 2002-05-23 10:34:52
    Temat: Re: urlop i zasiłek wychowawczy - pomocy
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ula p. <u...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acick8$9bg$...@k...man.lodz.pl...
> [...]
    > zdrowotnym?
    > proszę o pomoc zorientowanych bo jestem w kropce

    Uprawnienie do zasiłeku wychowawczego ustala się na podstawie dochodu
    przypadającego na członka rodziny. Jak mąż będzie zarabiał tyle samo to
    zasiłek nie będzie przysługiwał. Nie ma znaczenia z jakiego żródła pochodzą
    przychody.
    Jak przypuszczam urlop wychowawczy udzielił Ci zakład pracy. Tak też w
    dalszym ciagu pozostaje. Za osoby przebywające na w/w urlopie składki płaci
    budżet czyli ZUS. Czyli dalej masz ubezpieczenie i dziecko też jeżeli było
    wczesniej zgłoszone do objęcia ubezpieczeniem.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-23 21:49:37
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > Za osoby przebywające na w/w urlopie składki płaci
    > budżet czyli ZUS. Czyli dalej masz ubezpieczenie i dziecko też jeżeli było
    > wczesniej zgłoszone do objęcia ubezpieczeniem.
    >
    > WS

    Nie ze wszystkim.
    - ubezpieczenie zdrowotne finansuje budżet, jeśli nie masz innego tytułu
    takiego ubezpieczenia (np. mąż nie ma ubezpieczenia dla siebie ani rodziny).
    - ubezpieczenie emerytalne płaci budżet w każdym przypadku (choć od
    niewielkej sumy).
    Wszystko to jednak Twój pracodawca musi wyliczyć i wystawiać druki RCA lub
    RNA do ZUSu z tytułem ubezpieczenia "12" .

    Koniecznie upewnij się, czy to robi, gdyż nic go to nie kosztuje (poza pracą
    administracji) a jest obowiązkiem.

    Obowiązek wprowadził ZUS od 06.2001, gdyż sam nie umiał się doliczyć...

    Dużo pociechy z malucha
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-05-24 11:41:28
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Krzysztof-Piasecki <k...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:acjnui$i0c$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > Wszystko to jednak Twój pracodawca musi wyliczyć i wystawiać druki RCA lub
    > RNA do ZUSu z tytułem ubezpieczenia "12" .

    Robi to jeżeli ma zatrudnione 5 pracowników lub więcej. Osoba na wychowawczy
    nie liczy się do tej liczby. (Mam decyzję ZUS w tej sprawie).

    pozdrawiam wszystkich

    WS

  • 5. Data: 2002-05-24 23:00:13
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    > Robi to jeżeli ma zatrudnione 5 pracowników lub więcej. Osoba na
    > wychowawczy nie liczy się do tej liczby. (Mam decyzję ZUS w tej sprawie).

    Dzięki za odpowiedzi
    Czyli nigdzie już nie muszę niczego zgłaszać i jestem z dzieckiem
    ubezpieczona? (dziecko zgłosiłam do mojego ub. juz wcześniej).
    Czy tak?

    --
    ula

  • 6. Data: 2002-05-26 22:08:36
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik ula p. <u...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acmgjh$a18$...@k...man.lodz.pl...

> [...]
    > Czyli nigdzie już nie muszę niczego zgłaszać i jestem z dzieckiem
    > ubezpieczona? (dziecko zgłosiłam do mojego ub. juz wcześniej).

    Tak. Nie zmienia się przecież Twoja sytuacja, nie podejmujesz pracy itp.
    Mąż tylko zmienia ale będąc objęta ubezpieczeniem z miejsca pracy, a nie
    przez męża nie dotyczy Cię to. Nie zapominaj, że będąc na urlopie wych.
    dalej jesteś pracownikiem.

    pozdrawiam
    WS