    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: urlop macierzynski a DG
    Date: Fri, 02 Jul 2004 08:41:14 +0200

    Użytkownik Andrzej Kłos napisał:

    > powiem Ci, jak to było rok temu (1-os DG)
    >
    > możesz iść na macierzyński w wariancie, że firmę "zamykasz" i "bez
    > zamknięcia". Różniły się te dwa przypadki m.in. tym, czy płacone jest
    > ub. em. i ren. (chyba). "Zamknięcie" hm, to jakiś twór ZUSowski, musisz
    > się tam dowiedzieć.

    Ale krążysz, ale pleciesz.

    Zasiłek macierzyński - nie urlop, przedsiębiorcy zadne urlopy ne
    przysługują, jedynie świadczenia - przysługuje osobie ktora ma prawo do
    zasiłku chorobowego - zarejestrowała sie i opłacała składke chorobową.
    Wtedy przysługuje jej zasiłek macierzyński w wysokości 100% podstawy od
    jakiej odprowadzała składki. Tak nota bene warto sobie wczesiej podnieść
    podstawę składek na ub. społecznei jakis czasopłacać więcej żeby potem
    dostac wyższy zasiłek (w końcu ciąża daje sie zauważyć na jakiś czas
    przed porodem ;-) ) - zwróci się z nawiązką.
    Nie płaci też składek na ub. społeczne i FP (zdrowotne płaci, chyba że
    na czas macierzyńskiego wyrejestruje się z ZUS, ale wtedy do zdrowotnego
    musi ją i dziecko dopisac mąż bo nie wyobrazam sobie żeby młoda matka z
    niemowlakiem zrezygnowała z dostępu do "darmowego" leczenia więc dla
    osoby samotnej to raczej nie jest dobre rozwiązanie)
    Jeżeli osoba ta nie opłacała ubezpieczenia chorobowego to zasiłek
    maciezyński jej nie przysługuje i płaci pełne składki ZUS.

    Przedsiębiorcy nie przysługuje zasiłek wychowawczy.
    Urlop oczywiście tez nie ponieważ nie ma czegos takiego jak urlop
    przedsiębiorcy - urlop to jest zwolnienie z obowiązku śwadczenia pracy
    na jakis czas - przedsiębiorca nie ma obowiązku świadczenia pracy w
    ogóle (wszystko może wykonać siłami obcymi) a więc ma urlop jak sam
    zadecyduje że ma.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl