  • 1. Data: 2004-07-20 22:40:23
    Temat: us $ dz. telekom.
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    Dziś dostałem poleconego z us.... domagają się moich dochodów i inf.
    dlaczego nie mam kasy fiskalnej. Stąd prośba, poproszę link do ustawy w
    której mowa o tym, że przy działalności telekomunikacyjnej (na którą mam
    notabene papier) nie trzeba kasy!!! ( nie wiem, gdzie tego szukac ;\ )

    serdeczne dzięki

    Jar0

  • 2. Data: 2004-07-21 07:23:25
    Temat: Re: us $ dz. telekom.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, <J> wrote:
    [...]
    >+ której mowa o tym, że przy działalności telekomunikacyjnej (na którą mam
    >+ notabene papier) nie trzeba kasy!!! ( nie wiem, gdzie tego szukac ;\ )

    Czekaj, "mało danych".
    Co za "działalność telekomunikacyjna", zostałeś kolejnym operatorem
    sieci komórkowej (pogratulować :)) czy telegramy radiotelefonem
    przekazujesz :) ?
    Wyraź się czytelniej, to raz.
    A żądanie US nie jest takie nieuzasadnione: to że masz "papier" wcale
    nie świadczy że nie możesz prowadzić równolegle sprzedaży detalicznej
    marchewki, pralek automatycznych i pantografów tramwajowych... - do
    "podlegania pod kasę" liczą się "transakcje" a nie "rodzaj głównej
    działalności" !

    Co do meritum: regulacje zawarte są w rozporządzeniu, nie w ustawie.

    Sprawdz na isip.sejm.gov.pl czy rozp. ministra finansów z dn. 23 grudnia
    2002 (Dz. U. Nr 234, poz. 1971) "w sprawie kas rejestrujących" było
    nowelizowane, bo nie wiem !
    Do niego są dwa załączniki z listami rzeczy i spraw podlegających
    pod zwolnienie "od kasy" (wyłączone ze zwolnienia z podlegania
    są chyba wprost w treści).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-21 08:15:39
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    > Wyraź się czytelniej, to raz.

    prowadze dzialalnosc - udostepnianie internetu.

    > A żądanie US nie jest takie nieuzasadnione: to że masz "papier" wcale

    90% przychodu to oplaty abonamentowe

> [...]
    > Do niego są dwa załączniki z listami rzeczy i spraw podlegających
    > pod zwolnienie "od kasy" (wyłączone ze zwolnienia z podlegania

    znalazlem, tylko acrobat mi padl. Jutro to dokladnie przeczytam.

    Wielkie dzieki
    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-07-21 09:00:09
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "<J>" <w...@o...pl.towywal> napisał w wiadomości

    > znalazlem, tylko acrobat mi padl. Jutro to dokladnie przeczytam.

    Do przeczytania rozporządzenia acrobat nie będzie Ci potrzebny:
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr16995485&ver=-1&jedn=-1

    Kasia

  • 5. Data: 2004-07-21 19:22:26
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "<J>" <w...@o...pl.towywal> napisał w wiadomości
    > 90% przychodu to oplaty abonamentowe

    Płatne przez bank na podstawie imiennego rachunku ?

  • 6. Data: 2004-07-23 16:01:44
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    > Płatne przez bank na podstawie imiennego rachunku ?

    wpłaty na konto bankowe, wpisywane do kpir jako dowód wewnętrzny.

  • 7. Data: 2004-07-23 20:06:42
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > wpłaty na konto bankowe, wpisywane do kpir jako dowód wewnętrzny.

    To z tego powodu nie musisz mieć kasy

  • 8. Data: 2004-07-23 23:03:45
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    > To z tego powodu nie musisz mieć kasy

    rzeczywiscie!

    (...) za które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, (...)

    serdeczne dzieki ;););)

  • 9. Data: 2004-07-23 23:56:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@o...pl.towywal> napisal(a):

    > rzeczywiscie!
    >
    > (...) za które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    > poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, (...)
    >
    > serdeczne dzieki ;););)

    Nie ciesz się tak, bo są kontrowersje, czy wpłata w oddziale pod to
    podchodzi. Są USy twierdzące, że to musi być PRZELEW. Argumentują to
    niemożnością weryfikacji wpłacającego w taki sposób. To jakaś bzdura, bo
    na poczcie w dowód też nie zaglądają, ale jeśli chce się udupić
    podatnika...
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2004-07-24 09:33:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > niemożnością weryfikacji wpłacającego w taki sposób. To jakaś bzdura, bo
    > na poczcie w dowód też nie zaglądają, ale jeśli chce się udupić

    IMO to też kompletna bzdura bowiem przepis wyraźnie wymaga
    jedynie _pośrednictwa_ banku i w samą formę już nie wchodzi.
    Niestety bezczelność naszych urzędasów nie zna granic co zapewne
    wynika z ich praktycznej bezkarności :-(

    Pix