    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: us $ dz. telekom.
    Date: Wed, 21 Jul 2004 09:23:25 +0200

    On Wed, 21 Jul 2004, <J> wrote:
    [...]
    >+ której mowa o tym, że przy działalności telekomunikacyjnej (na którą mam
    >+ notabene papier) nie trzeba kasy!!! ( nie wiem, gdzie tego szukac ;\ )

    Czekaj, "mało danych".
    Co za "działalność telekomunikacyjna", zostałeś kolejnym operatorem
    sieci komórkowej (pogratulować :)) czy telegramy radiotelefonem
    przekazujesz :) ?
    Wyraź się czytelniej, to raz.
    A żądanie US nie jest takie nieuzasadnione: to że masz "papier" wcale
    nie świadczy że nie możesz prowadzić równolegle sprzedaży detalicznej
    marchewki, pralek automatycznych i pantografów tramwajowych... - do
    "podlegania pod kasę" liczą się "transakcje" a nie "rodzaj głównej
    działalności" !

    Co do meritum: regulacje zawarte są w rozporządzeniu, nie w ustawie.

    Sprawdz na isip.sejm.gov.pl czy rozp. ministra finansów z dn. 23 grudnia
    2002 (Dz. U. Nr 234, poz. 1971) "w sprawie kas rejestrujących" było
    nowelizowane, bo nie wiem !
    Do niego są dwa załączniki z listami rzeczy i spraw podlegających
    pod zwolnienie "od kasy" (wyłączone ze zwolnienia z podlegania
    są chyba wprost w treści).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)