  • 1. Data: 2002-06-20 06:32:28
    Temat: usługa w kraju klient zagraniczny
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    witam!

    czy dobrze rozumiem
    wykonalem usługę organizacji sprzedaży i działań marketingowych na rzecz
    kontrahenta zagranicznego na terenie Polski. chcę obciążyć ich za to f-rą i
    pytanie:
    1. wystawiam f-re za usługę (ok 1500pln netto ) i naliczam VAT 22%
    2. czy f-ra musi być wystawiona w walucie wymienialnej (USD) czy w pln
    3. czy jak otrzymam płatność za f-rę na rachunek to muszę to gdzieś zgłaszać
    z góry dzięki za info
    dj

  • 2. Data: 2002-06-20 21:53:24
    Temat: Re: usługa w kraju klient zagraniczny
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > 1. wystawiam f-re za usługę (ok 1500pln netto ) i naliczam VAT 22%
    > 2. czy f-ra musi być wystawiona w walucie wymienialnej (USD) czy w

    Bez znaczenia.

    > 3. czy jak otrzymam płatność za f-rę na rachunek to muszę to gdzieś
    zgłaszać
    > z góry dzięki za info
    > dj

    Nie.
    (Z ciekawości zapytam: Gdzie chciałbyś zgłosić?)

    Pzdr
    CEZ

  • 3. Data: 2002-06-21 18:47:50
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aetis4$6kk$...@n...tpi.pl...

    > rzecz
    > f-rą i
    > pln
    >
    > Bez znaczenia.

    Jak wystawisz w USD to musisz przeliczyć na złotówki wg kursuNBP. Księguje
    się w PLN.

    > zgłaszać
    >
    > Nie.
    > (Z ciekawości zapytam: Gdzie chciałbyś zgłosić?)

    Księgujesz fakturę w KPiR. To jest przychód i od tego płacisz podatek.
    Zapłata za fakturę nie ma tu znaczenia.

    pozdrawiam
    WS