    From: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: uslugi konsultingowe
    Date: Wed, 4 Dec 2002 10:23:34 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@213.241.90.220

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.21.0212031850200.7925-100000@irys.st
    anpol.com.pl...
    > On Tue, 3 Dec 2002, Rafal K wrote:
    > [...]
    mozna

    > Choć nie do końca mi się zgadza, to spróbuję napisać
    > "po mojemu":
    > 'Aczkolwiek umowę o dzieło i zlecenie można zawrzeć z podmiotem
    > zagranicznym,

    Nie majacym siedziby w Polsce? - chyba nie.
    > i o ile będzie zawarta w .pl oraz umowa będzie
    > stanowiła że obowiązują polskie przepisy - to będzie to
    > umowa o dzieło, z punktu widzenia podatków będzie to
    > eksport'.
    No nie bardzo - eksport jest wtedy gdy usluga jest wykonana poza granicami
    RP ( z pewnymi wyjatkami, ale uslugi informatyczne(ktore swiadcze) pod ten
    wyjatek nie podlegaja)

    > Tak miało być ? Byłoby analogicznie dla "autorskiej umowy
    > o dzieło" (z p. widzenia KC - UoD, z p. widzenia podatków
    > - przychód z praw autorskich [a NIE umowy "osobistej" !]).
    Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli..

    > Prawdę mówiąc to wątpliwości wzbudza fakt że UoPDoOF chyba
    > o eksporcie nie wspomina... :( A samo VAT i cło to nie wiem
    > jak traktować :( (przeciwwskazań żeby OF nie prowadząca
    > DG sama rozliczała VAT nie ma - przykładem jest wynajem).
    VAT place normalnie - i fiskus sie cieszy :) bo nie jest on odliczany przez
    te firme zagraniczna

    > Chyba przekroczyłeś zdolności przewidywania naszych
    > ustawodawców ! (...i moje interpretacyjne...)
    Z tego co wiem to nie jestem jedynym (a na pewno nie jedynym informatykiem)
    ktory tak pracuje.
    Przyszlo mi do glowy pytanie: czy ja jako osoba prowadzaca DG MUSZE
    podpisywac umowe z innym podmiotem aby swiadczyc mu uslugi? Przeciez nie
    musze takiej umowy spisywac gdy wykonuje cos dla osoby fizycznej. Sytuacja w
    ktorej sie znajduje przypomina troche swiadczenie uslug osobie (zagraniczemu
    turyscie:)) ktory ma konto w polskim banku.

    Pozdrawiam,
    Rafal