  • 1. Data: 2002-12-02 14:59:25
    Temat: Re: uslugi konsultingowe
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "dawid" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:asfse0$3lo$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > zrezygnowlaem z umowy o prace i w tej chwile swiadcze dla mojej firmy
    uslugi
    > konsultingowe (dzialanosc gospodarcza)
    > jednak poinformowano mnie ze od 1 stycznia nie bedzie to mozliwe. O co
    > chodzi? czemu? co zrobic zeby dalej swaidczyc uslugi?

    Świadczyć je czasami dla ludności.

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 3. Data: 2002-12-02 15:35:05
    Temat: Odp: uslugi konsultingowe
    Od: "dawid" <j...@p...onet.pl>

    > Świadczyć je czasami dla ludności.

    ale jakie moga byc te uslugi, czy moze to byc jedna usluga w miesiacu? i
    jaki procent przychodow miesiecznych pownna stanowic?
    czy moze byc zupelnie inna niz moje podstawowe uslugi? czy moze to byc
    sprzedaz towaru jakiegos? i czy moze byc sprzedaz bez dokumentu?

    Dawid

  • 4. Data: 2002-12-02 15:51:08
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > czy moze byc zupelnie inna niz moje podstawowe uslugi? czy moze to byc
    > sprzedaz towaru jakiegos? i czy moze byc sprzedaz bez dokumentu?

    to juz tak bywa z tymi przepisami :
    najlepiej stworzyc "spółdzielnię " i wzajemnie co jakiś czas z innymi
    "zrzeszonymi" fakturowac się wzajemnie.

    rafal

  • 5. Data: 2002-12-02 15:57:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > czy moze byc zupelnie inna niz moje podstawowe uslugi? czy moze to byc
    > sprzedaz towaru jakiegos? i czy moze byc sprzedaz bez dokumentu?

    Być może się mylę, ale dosyć prawdopodobne jest, że będzie o tym
    każdorazowo decydował urzędnik kontroli skarbowej :-(

    Pix

  • 6. Data: 2002-12-02 22:50:27
    Temat: Re: Odp: uslugi konsultingowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Dec 2002, dawid wrote:
    [...to był Remek...]
    >+ > Świadczyć je czasami dla ludności.

    ...albo brać z rzadka współpracownika. Na umowę o dzieło
    żeby papierków było mniej :)

    >+ ale jakie moga byc te uslugi, czy moze to byc jedna usluga w miesiacu?

    IMHO i patrząc na wyroki sądów to *od wielkiej biedy* nawet
    jedna taka usługa w roku stanowi, że nie może to być działaność
    wykonywana osobiście. Oczywiście nie proponuję przesady :)
    pt. "dokładnie raz na rok".

    >+ i jaki procent przychodow miesiecznych pownna stanowic?

    IMO bez znaczenia. W dotychczasowych widzianych wyrokach
    zawsze było tak, że podejrzenie :] o "ciągłość", "zamiar"
    i "świadczenie dla ludności" powodowało klasyfikację "DG".

    >+ czy moze byc zupelnie inna niz moje podstawowe uslugi? czy moze to byc
    >+ sprzedaz towaru jakiegos?

    IMO absolutnie nie.
    Jeśli świadczysz usługi np. sprzątania i sprzedajesz jabłka
    - to sama sprzedaż jabłek "ludności" nie powoduje że sprzątanie
    przestaje byś "działalnością świadczoną osobiście". Musisz
    "ludności" coś posprzątać albo wynając współpracownika na
    jakieś większe posprzątanie znajomej firmy - to *IMO*
    będzie OK !
    Poczytaj jeszcze tu:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    >+ i czy moze byc sprzedaz bez dokumentu?

    Yrm... ????
    Poproszę o oświecenie o co chodzi (szczególnie w kontekście
    "rzetelności dokumentów").
    Jeśli dobrze podejrzewam to pytałeś czy na fakturze
    muszą być dane osobowe ? Znaczy 23% VAT ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-02 22:58:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > "ludności" coś posprzątać albo wynając współpracownika na
    > jakieś większe posprzątanie znajomej firmy - to *IMO*

    Trzymając się przykładu sprzątania - czy mogę wobec tego przez
    cały czas sprzątać osobiście i "raz na rok" wynająć sprzątaczkę aby
    zrobiła to za mnie ?
    Czy to załatwi sprawę ?

    pzd.Pix

  • 8. Data: 2002-12-02 23:07:34
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy to załatwi sprawę ?

    Ops... za wcześnie mi się wysłało.

    Pytam, bo to chyba z daleka wygląda na szyte bardzo
    grubymi nićmi, a być może nawet przy "dobrych chęciach"
    dałoby się podciągnąć pod ten parszywy przepis ordynacji,
    którym kiedyś przy innej okazji straszyła Ożóg.

    Pix

  • 9. Data: 2002-12-02 23:53:56
    Temat: Odp: Odp: uslugi konsultingowe
    Od: "Bakla" <w...@h...com>

    Witam,

    > Poczytaj jeszcze tu:

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    "
    Otóż zgodnie z tym przepisem do przychodów z działalności wykonywanej
    osobiście zaliczamy przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na
    podstawie UMOWY ZLECENIA LUB UMOWY O DZIELO, uzyskiwane wyłącznie od:
    . osoby prawnej, jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej lub
    przedsiębiorcy - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb
    tych podmiotów i tego samego rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności, "

    Czy to znaczy, ze jesli mam dg na ryczalt, wystawiam faktury za usluge tylko
    jednej firmie- nie mam zawartej zadnej umowy zlecenie ani o dzielo z
    podmiotem ktoremu wystawiam faktury, to wszystko jest ok?

    dzieki, pzdr

  • 10. Data: 2002-12-03 00:10:30
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Bakla" <w...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednej firmie- nie mam zawartej zadnej umowy zlecenie ani o dzielo z
    > podmiotem ktoremu wystawiam faktury, to wszystko jest ok?

    Wg autorki artykułu to w twoim przypadku nie jest OK.

    Ryszard G.