  • Data: 2008-01-10 08:36:47
    Temat: Re: uslugi, vat i EU
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-01-2008 o 16:00:14 ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Firma zajmuje sie eksportem licencji, czyli wg. ustawy o VAT "uslug".
    > Przejrzalem ustawe ale nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem jak w takim
    > przypadku rozliczam VAT (mnie sie podoba, ale doswiadczenie czy, ze US
    > nie
    > lubi oddawac podatku):
    >
    > 1. kupujemy licencje w Polsce - naliczamy VAT, bo to krajowy obrot
    > uslugami

    Licencja zakupiiona w Polsce - na fakturę? To przecież sprzedawca już
    naliczy na fakturze ten VAT.

    > 2. promujemy produkt za granica - faktura brutto wpada do KUP i nie ma
    > nic
    > wspolnego z rejestrem VAT

    Faktura od "promotora"? To trzeba by sprawdzić w ustawie gdzie takie
    usługi mają podtkowe miejsce wykonywania(ktore jest czasami różne od
    faktycznego).
    Jeśli są wykonywane "tam", to dostajesz fakturę brutto i tyle, jeśli "tu",
    to dostajesz fakturę netto i musisz sam naliczyć VAT na fakturze
    wewnętrznej.

    > 3. sprzedajemy licencje za granica (w UE lub poza) - nie podlega VAT (bo
    > usluga a nie towar)

    Ano, faktura w kwocie netto(tzw. np)

    > 4. ciagle naliczam VAT placac krajowemu wlascicielowi praw (dostawcy
    > licencji), ale nalezny jest zerowy, wiec co miesiac sciagam VAT
    > naliczony w
    > pkt. 1. od fiskusa

    Zaraz zaraz, jeśli *krajowy* właściciel praw coś sprzedaje, to czemu Ty
    chcesz nalicać VAT?

    > 5. nie ma wewnarzwspolnotowej dostawy ani nabycia towarow, wiec nie musze
    > sie rejestrowac jako unijny vatowiec.

    Chyba że jest towar, ale niematerialna licencja nim nie jest :)

    pozdr,
    tommyz