    From: ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: uslugi, vat i EU
    Date: Thu, 10 Jan 2008 14:06:08 +0100

    t...@o...pl wrote:

    > Zaraz zaraz, jeśli *krajowy* właściciel praw coś sprzedaje, to czemu Ty
    > chcesz nalicać VAT?

    nnooo, pomylilem nazwy? jeszcze raz: Naliczony to ten, ktory zaplacilem
    komus z faktura, czyli krajowy wlasciciel praw wystawia mi fakture z 22%,
    ktora ja place powiekszajac swoj podatek naliczony (moje "naliczamy"
    oznaczalo, ze ta transakcja powieksza moj podatek naliczony a nie ze ja cos
    jeszcze do tej faktury dodaje). Wystawiam faktury nie podlegajace VAT,
    czyli moj vat nalezny jest zerowy. W deklaracji wykazuje naliczony-nalezny
    do zwrotu na moj rachunek i mam co miesiac fajna premie od fiskusa. Zgadza
    sie?

    I dalej: faktury za uslugi promocyjne (np. wynajecie billboardu) za granica
    sa uslugami swiadczonymi za granica (chyba?), czyli kwote brutto wpisuje do
    KUP i nie wpisuje nic z takiej faktury do rejestrow vat.
    Ale jak ktos uzna, ze to jest sprzedaz uslugi do innego kraju UE (np. z
    Niemiec do Polski), to wtedy dostaje fakture bez vatu i... musze ten vat
    zaplacic? dlaczego? przeciez to dalej nie jest towar tylko usluga, wiec nie
    podpada pod zaden punkt art. 5. ustawy o vat. Ale z drugiej strony na
    formularzu jest pozycja "Import uslug"... za to wlasnie kocham podatki...

    --
    pozdrawia,
    ioo.