    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: uslugi, vat i EU
    Date: Thu, 10 Jan 2008 14:14:27 +0100

    Dnia 10-01-2008 o 14:06:08 ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl> napisał(a):

    > nnooo, pomylilem nazwy? jeszcze raz: Naliczony to ten, ktory zaplacilem
    > komus z faktura, czyli krajowy wlasciciel praw wystawia mi fakture z 22%,
    > ktora ja place powiekszajac swoj podatek naliczony (moje "naliczamy"
    > oznaczalo, ze ta transakcja powieksza moj podatek naliczony a nie ze ja
    > cos
    > jeszcze do tej faktury dodaje).

    Wszytsko zgadza się, nieprecyzyjnie się wczesniej wyraziłeś.

    > Wystawiam faktury nie podlegajace VAT,
    > czyli moj vat nalezny jest zerowy. W deklaracji wykazuje
    > naliczony-nalezny
    > do zwrotu na moj rachunek i mam co miesiac fajna premie od fiskusa.
    > Zgadza
    > sie?

    Zgadza się. Tyle że to nie jest premia, a zwrot zagrabionego mienia :)

    > I dalej: faktury za uslugi promocyjne (np. wynajecie billboardu) za
    > granica
    > sa uslugami swiadczonymi za granica (chyba?), czyli kwote brutto wpisuje
    > do
    > KUP i nie wpisuje nic z takiej faktury do rejestrow vat.

    *Jeśli* są brutto...

    > Ale jak ktos uzna, ze to jest sprzedaz uslugi do innego kraju UE (np. z
    > Niemiec do Polski), to wtedy dostaje fakture bez vatu i... musze ten vat
    > zaplacic? dlaczego? przeciez to dalej nie jest towar tylko usluga, wiec
    > nie
    > podpada pod zaden punkt art. 5. ustawy o vat. Ale z drugiej strony na
    > formularzu jest pozycja "Import uslug"... za to wlasnie kocham podatki...

    ... a jeśli nie są, to nazywa się to właśnie import usług i rządzi się
    swoimi prawami.
    W skócie - wystwiasz fakturę wewnętrzną na której naliczasz VAT, pod ta
    fakturę
    podpinasz otrzymaną fakturę netto i wykazujesz to właśnie w tym "Imporcie
    usług" na deklaracji.

    Przeszukaj ustawę i rozprządzenie w sprawie wystawiania faktur na
    okoliczność "importu usług", "faktur wewnętrznych",
    przeszukaj tez archiwum grupy.

    Aha - czemu uważasz żew nie podpada pod art. 5? Bo nie jest wykonywana na
    terytorium kraju?
    No to zerknij do art. 27 ust 3/4 ustawy o vat ;) .... i ... pokochaj
    podatki jeszcze mocniej :)

    pozdr,
    tommyz