    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: użyczenie samochodu?
    Date: Tue, 04 Dec 2007 22:15:18 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    [ciach]
    > No to:
    > - faktura jest skutkiem umowy, to czy umowa będzie ustna czy notarialna
    > stanowi ew. problem dowodowy
    > - skoro nie ma zastosowania art.14.2.11 UoPDoOF, to mamy do czynienia
    > z przychodem z najmu dokonywanego *poza* DG
    > - co oczywiście w niczym nie przeszkadza rozliczeniu VAT z tej f-ry
    > razem z VATem z DG, bo "najem nie DG" w rozumieniu PDoOF stanowi
    > rzecz jasna DG w rozumieniu VAT :]

    > IMO - nijak.
    > Natomiast martwiłbym się o zastosowanie art.23 ust.o VAT oraz art.25
    > tej od dochodowego :)

    A po co w to mieszać podatki. Czy ojciec chce koniecznie pieniędzy na
    używanie tego samochodu?
    Jeżeli nie to po co kombinować? Ojciec użycza synowi samochód
    (użyczenie, dla przypomnienia, zawsze jest nieodpłatne). Nieodpłatne
    świadczenia od najbliższej rodziny nie są opodatkowane.
    Syn rozlicza koszty eksploatacji samochodu przez ewidencję przebiegu.
    Koniec bajki.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl