    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: użyczenie samochodu?
    Date: Tue, 4 Dec 2007 22:20:14 +0100

    Dnia Tue, 4 Dec 2007 21:23:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > dalej wyjaśni :)
    > Dla porządku się poprzyczepiam: DG taty też jest prywatna (bez cudzysłowu),
    > rozumiem że chcesz napisać iż "samochód nie w ST" i tyle.

    > No to:
    > - faktura jest skutkiem umowy, to czy umowa będzie ustna czy notarialna
    > stanowi ew. problem dowodowy
    > - skoro nie ma zastosowania art.14.2.11 UoPDoOF, to mamy do czynienia
    > z przychodem z najmu dokonywanego *poza* DG
    > - co oczywiście w niczym nie przeszkadza rozliczeniu VAT z tej f-ry
    > razem z VATem z DG, bo "najem nie DG" w rozumieniu PDoOF stanowi

    Informacja dodatkowa dla wątkotwórcy - wynajmując pojazd do działalności
    gospodarczej, masz prawo w kpir wpisywać koszty eksploatacji pojazdu, jeśli
    taki warunek umowa przewiduje. Nie potrzeba wtedy rozliczać kilometrów :)
    I wtedy warto mieć umowę, bo jeśli Ty zapłacisz wartość ubezpieczenia i
    wpiszesz do kup, to w razie kontroli US może chcieć widzieć, że jest to
    Twoim obowiązkiem.

    > Natomiast martwiłbym się o zastosowanie art.23 ust.o VAT oraz art.25
    > tej od dochodowego :)

    Co do tego VAT-u, chodzi Ci o art. 32, prawda? ;>
    Tylko nie myśl,że się czepiam, bo ja znowu niejako przy okazji, chciałabym
    kogoś wyciągnąć "na słówko" odnośnie tego artykułu w VATcie od 2008 r.
    Chyba będzie nieco lepiej, prawda? (a może znowu widzę tylko tę jasną
    stronę mocy?;>)
    Bo dotychczas cenę rynkową w VATcie US miał prawo zastosować od razu wtedy,
    gdy między podatnikami był związek, a teraz doszedł jeszcze warunek tego,
    gdy albo nabywca, albo dokonujący dostawy nie ma pełnego prawa do obniżenia
    podatku należnego o naliczony w związku z 86, 88, 90.
    Ja wiem, to nie dobra wola fiskusa, tylko przymus dostosowania się do
    dyrektywy, ale za to jaki fajny, prawda? ;)

    Nie trzeba by było się martwić przynajmniej tą jedną sprawą.

    Przy okazji ciągle proszę o cierpliwość, bo ja jak zwykle zakręcona ;)
    I też bez żadnych cudzysłowów ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna