  • 1. Data: 2004-04-19 19:52:05
    Temat: vat a likwidacja
    Od: e...@n...public.pl (Janek)

    czesc,

    mam uszkodzony towar, wywalam ,spisuje
    protokol likwidacji itd, przeksiegowuje z kpir 10 na 14,
    i wszystko ok,ale ...jak odzyskac za to VAT ? towar
    z importu.

    pzdr
    janek

  • 2. Data: 2004-04-19 22:01:32
    Temat: Re: vat a likwidacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, Janek wrote:

    >+ czesc,
    >+
    >+ mam uszkodzony towar, wywalam ,spisuje
    >+ protokol likwidacji itd, przeksiegowuje z kpir 10 na 14,

    Tak z ciekawości: na pewno tak powinno być ?
    Nie wiem, nie rozważałem bo nie miałem "strat w towarze" :)
    Ale myślałem sobie że NIC się nie robi przy takiej stracie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-19 22:26:20
    Od: e...@n...public.pl (Janek)

    > Tak z ciekawo?ci: na pewno tak powinno by? ?
    > Nie wiem, nie rozwa?a?em bo nie mia?em "strat w towarze" :)
    > Ale my?la?em sobie ?e NIC si? nie robi przy takiej stracie...

    bo wlasciwie robiac to to sie nic nie robi poza kwalifikacja kosztow. ta
    operacja jest po to,zeby potem
    przy remanencie wszystko bylo ok.

    pozdr

  • 4. Data: 2004-04-20 08:32:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Janek wrote:

    > bo wlasciwie robiac to to sie nic nie robi poza kwalifikacja kosztow. ta
    > operacja jest po to,zeby potem
    > przy remanencie wszystko bylo ok.

    A tak ogolnie to jaki VAT chesz "odzyskac" ?

    Bo mnie sie wydje, ze chesz go zaplacic...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-20 09:40:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, Janek wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ bo wlasciwie robiac to to sie nic nie robi poza kwalifikacja kosztow.

    Właśnie o tę "kwalifikację" mi chodziło :)
    Jaka jest postawa prawna do "przepisywania w koszt" strat w towarze ?

    >+ ta operacja jest po to,zeby potem
    >+ przy remanencie wszystko bylo ok.

    Ale przecież obowiązkowego magazynu nie prowadzisz. Co ma być OK ?

    Nie krzyczeć poproszę, nie prowadzę "handlu z ubytkami" :), ale
    przekonany byłem iż nie ma podstaw do "bycia OK" czegokolwiek przy
    remanencie. Jest "na stanie" ile jest i tyle wpisujemy do KPiR.

    Oczywiście *przy kontroli* *w razie sprawdzania* jakiegoś towaru
    posiadanie protokołu z "uznania strat" nie zawadzi celem wyjaśnienia
    "a co się stało z 1000 szt towaru X którego sprzedano 200 szt. a na
    magazynie widzę 200 szt ?" :)
    Doceniając iż mogę cię podrażnić :] że zamiast pomóc w interesującej
    ciebie sprawie (rozumiem iż chodzi o VAT importowy którego nie chcesz
    zapłacić) dryfuję z tematem w bok - jakbyś tak mógł wskazać z czego
    wynika konieczność "przepisania z 10 do 14" to byłoby miło... !
    Ad rem - skoro na KPiR przysługuje prawo do odliczenia VATu
    od zakupu skradzionego towaru to IMHO z tego by wynikało że ponieważ
    przy imporcie naliczenie VAT ma miejsce przy zakupie właśnie
    (w "momencie robienia kosztu") - to mi wychodzi że nie da się owego
    VATu nie zapłacić... :(
    Ale... może ktoś z lepszym pomysłem... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-20 14:16:56
    Od: e...@n...public.pl (Janek)

    > On Tue, 20 Apr 2004, Janek wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > W?a?nie o t? "kwalifikacj?" mi chodzi?o :)
    > Jaka jest postawa prawna do "przepisywania w koszt" strat w towarze ?

    > Ale przecie? obowi?zkowego magazynu nie prowadzisz. Co ma by? OK ?
    >
    > Nie krzycze? poprosz?, nie prowadz? "handlu z ubytkami" :), ale
    > przekonany by?em i? nie ma podstaw do "bycia OK" czegokolwiek przy
    > remanencie. Jest "na stanie" ile jest i tyle wpisujemy do KPiR.

    Ale tu chodzi o operacje czysto na potrzeby programu ktory
    liczy to wszystko.

> [...]
    > ciebie sprawie (rozumiem i? chodzi o VAT importowy którego nie chcesz
    > zap?aci?) dryfuj? z tematem w bok - jakby? tak móg? wskaza? z czego
    > wynika konieczno?? "przepisania z 10 do 14" to by?oby mi?o... !
    > Ad rem - skoro na KPiR przys?uguje prawo do odliczenia VATu
    > od zakupu skradzionego towaru to IMHO z tego by wynika?o ?e poniewa?
    > przy imporcie naliczenie VAT ma miejsce przy zakupie w?a?nie
    > (w "momencie robienia kosztu") - to mi wychodzi ?e nie da si? owego
    > VATu nie zap?aci?... :(
    > Ale... mo?e kto? z lepszym pomys?em... :)

    Skoro sie nie da,to nie...

    Pozdr

  • 7. Data: 2004-04-20 14:49:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Janek wrote:
    [...]

    > Skoro sie nie da,to nie...
    >
    > Pozdr

    Zastanow sie co piszesz...

    Odliczyles VAT nalezny ?

    To czego chesz jeszcze od teo US'a ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-20 15:32:04
    Od: e...@n...public.pl (Janek)

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    > Janek wrote:
    > [...]
    >
    > Zastanow sie co piszesz...
    >
    > Odliczyles VAT nalezny ?
    >
    > To czego chesz jeszcze od teo US'a ?

    Hmm...no niby masz racje, ale tak na logike biorac,
    to dlaczego mam placic VAT ,czyli podatek od wartosci dodanej, jesli
    ulega ona zniszczeniu ? :(

    Pozdro

  • 9. Data: 2004-04-21 10:32:41
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Janek wrote:

    > Hmm...no niby masz racje, ale tak na logike biorac,
    > to dlaczego mam placic VAT ,czyli podatek od wartosci dodanej, jesli
    > ulega ona zniszczeniu ? :(

    Ktorys z nas czegos nie rozumie...

    Kupiles towar ODLICZYLES VAT nalezny.. Tak ?

    To co teraz chcesz ?

    Wplacic go US-owi z powrotem ?

    Nie sprzedales, wiec nie naliczyles...

    chyba, ze naliczyles....

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-04-21 13:14:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, bosz wrote:

> [...]
    >+ Ktorys z nas czegos nie rozumie...
    >+
    >+ Kupiles towar ODLICZYLES VAT nalezny.. Tak ?

    Nie odliczył. Ma NALICZYĆ.
    Zdaje się już widzę gdzie jest "kfiatek": przy *imporcie*
    do sprowadzanego towaru wykazujesz VAT *należny* tak ?

    >+ To co teraz chcesz ?

    Podejrzewam że chce odliczyć :)
    Zdaje się że czytając jego post zasugerowałem się tylko pierwszym
    krokiem. Czy dobrze mi się wydaje że chodzi o to, iż ów (należny
    od importu) VAT powinien być *odliczony* ? I *rzeczywiście*
    pojawia się w obrocie dopiero w momencie *sprzedaży* ?
    Czyli że Janek powinien go *wykazać i odliczyć* ?

    >+ chyba, ze naliczyles....

    ...opodatkował *przy imporcie*, a nie przy sprzedaży :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)