  • 1. Data: 2004-04-19 13:09:24
    Temat: czy będzie można odliczyć??
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    czy w maju będzie można odliczyć 1/2 vatu od faktury za samochód
    bezsprzecznie osobowy
    _wystawionej_ na vatowaną firmę _w_kwietniu_,
    ale _odebranej (razem z samochodem zresztą) _w_maju_???

    TIA
    pozdrawiam
    KTP

    (IMHO tak, a co o tym sądzą grupowicze???)

  • 2. Data: 2004-04-19 16:31:33
    Temat: Re: czy będzie można odliczyć??
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-04-19 15:09, Użytkownik ktp napisał :
> [...]
    > pozdrawiam
    > KTP
    >
    > (IMHO tak, a co o tym sądzą grupowicze???)

    czy wiesz co będzie potem, jak będziesz sprzedawał samochód?

    pisałem o tym już wcześniej (08-03-2004), nikt (łacznie z ministerstwem
    do którego poszło pisemne zapytanie) nie umiał na to odpowiedzieć:

    [cytat]

    nurtuje mnie taki problem:

    jeżeli kupię samochód osobowy-kombi do firmy (np. .... za 32.000 netto +
    7.040 VAT) i będę miał z tego 3.520 (wg ustawy) VATu do zwrotu, to jak
    rozumiem 3.520 Vatu pozostałego podwyższy mi koszt zakupu (dla celów
    amortyzacji). A jeżeli po roku będę ten samochód sprzedawał za 34.000
    brutto to jaką wystawię fakturę:

    27.868 netto + 6.132 VAT (22%) i zapłacę do US te 6.132 ?

    toż to byłby świetny interes dla budżetu (czyli dla nas), a może coś
    myślę inaczej?

    [koniec cytatu]

    andy_nek

  • 3. Data: 2004-04-19 19:40:43
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > 27.868 netto + 6.132 VAT (22%) i zapłacę do US te 6.132 ?
    >
    > toż to byłby świetny interes dla budżetu (czyli dla nas), a może coś
    > myślę inaczej?
    To nie pamiętasz lepszego interesu, gdy z zakupu osobówki w ogóle nie można
    było VATu odliczyć, a przy sprzedaży trzeba było naliczyć 22%.
    Darek

  • 4. Data: 2004-04-19 19:49:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, pisarz wrote:

> [...]
    >+ To nie pamiętasz lepszego interesu, gdy z zakupu osobówki w ogóle nie można
    >+ było VATu odliczyć, a przy sprzedaży trzeba było naliczyć 22%.

    A kiedy tak było ?
    A, już wiem: jak się kupiło jako "niehandlowe" (do ST) i sprzedało
    przed upływem pół roku. Jeszcze kiedyś ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)